Hochheim am Main Obernburg am Main - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Hochheim am Main Obernburg am Main - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Hochheim am Main Obernburg am Main

Door: Kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2019 | Duitsland, Kalkar

Vertrokken uit Hochheim. Aan de overkant van de Main liggen de start en landingsbanen van Frankfurt Airport (de A3 hadden we al eerder gekruist), dus er kwamen redelijk wat vliegtuigen.
Verder langs de Main, de Main stroomt hier niet zo hard, zeker vergeleken met de Rijn, daarentegen waren wel een aantal stuwen.
OP zich wat het mooie route, de Main ligt (hier) meer in een laagvlakte, dus mooie vergezichten, we passeerden de zuidkant van Frankfurt, Offenbach met over algemeen mooie boulevards langs de Main. Het was gezellig druk, mede natuurlijk van het ons weer goed gezinde weer (droog en wam - 28 -30 graden, met gelukkig soms een verfrissend windje).
Heerlijk gelunched in Seligenstadt met uitzicht op de Main - achteraf maar goed ook, want hier moesten we de Main met een veer oversteken, maar die had Miitagpause, dus eerder konden weg ook niet. We vervolgden de weg verder richtig Asschaffenburg met prachtijg slot (Aschaffenbrug vergeet ik (vergeten we niet) - ik had een werkuitwisseling met IBM in Wenen, daar ging ik veertien dagen werken. Tola, Jeroen, Floor mee. Op weg met voor ons doen de mooie Simca. Op ongeveer 20 km kregen we pech met de Simca - knallen, geen vermogen, probleem met de bobine. Door Adac zijn we toen gesleept naar een Simca garage in Aschaffenburg, gelukkig konden ze de Simca (op zaterdag!) weer maken - nieuwe bobine - was al derde type voor de garagehouder (Fransen maken een prachtig design, maar laat ze niet bouwen - dat vond ik in de automatisering ook). We konden die dag verder reizen naar Passau. De volgende dag vlak na Passau kregen we weer pech, Simca niet aan de praat te krijgen - Adac gekomen en kregen ze de auto weer aan de praat. Bij Wenen bij een stoplicht grote knal - weer stilstand. Een zeer vriendelijke Wener heeft ons toen naar het hotel gesleept. Ik weet nog wel toen ik van Passau naar Wenen reed, ieder keer oplette waar de dichstbijzijnde praatpaal was. Mijn vertrouwen in Franse auto's was daarmede eigenlijk wel weg).
Na Asschaffenburg de Main verder gevolgd. Overnacht in Obernburg am Main aan de Römerstrasse. In de oude plaatsen langs de Limes route kan je goed de invloed van de Romeinen merken.