Tauberzell Weissenburg - Reisverslag uit Ellingen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Tauberzell Weissenburg - Reisverslag uit Ellingen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Tauberzell Weissenburg

Door: Kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Juni 2019 | Duitsland, Ellingen

Overnacht in een landgasthof, blijkbaar heeft de familie veel "macht" we sliepen in nebenwohnung, op ong 100 van het hotel. We hadden een drei bett zimmer.
Door de regenbui van gisteren was de temperatuur gelukkig een beetje afgekoeld. Op weg naar Rothenburg ob der Tauber. We moesten wat klimmetjes nemen, dat bleek verder de gehele route zo, stijgingen en dalingen. We hebben de accu twee keer bijgeladen - niet helemaal vol - maar aan het eind toch maar 30 km bereik mogelijk.
Rothenburg is een mooi dorpje boven op een berg - we waren er relatief vroeg, dus er was geen drukte, maar leuk om de plaats nog een keer te bezoeken. Bij Gebsattel verlieten we het Tauberdal en via een klim naar het Altmühltal. Het was weer een mooi golvend landschap. Koffie in Leutershausen , lunchen zoals gepland in Ginzenhausen (weer bij een Italimaans "eiscafe" met Hawaii toast, maar een heerlijke frisse Fruchtenbecher daarbij). Na Gunzenhausen op weg naar Weissenburg met weer stijgingen en dalingen (hoogste snelheid 57 km, wel op een goede asfaltweg). In Weissenburg waren de eerste paar hotels uitverkocht, veel verder wilden we niet fietsen, daarnaast waren er een aantal hotels beschikbaar, maar die lagen (te) ver van de route.
We slapen in een eenvoudig, goed burgerlich denk ik, in het centrum, met uitkijk op het plein.