Obernburg am Main Tauberzell - Reisverslag uit Tauberzell, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Obernburg am Main Tauberzell - Reisverslag uit Tauberzell, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Obernburg am Main Tauberzell

Door: Kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2019 | Duitsland, Tauberzell

Na een warme nacht - Jeroen had alle ramen open gezet, maar het bleef warm. Kortom we verder vroeg wakker en vertrokken voor 8:30.
We vervolgden de Main tot aan Miltenberg, hierna gingen we de Erf/de Erfa volgen, een klein riviertje, heerlijk rustig, maar de route kenden pittige stijgingen daligen, bij de stijgingen ging er vaak een tandje bij. Bij Hardheim koffie gedronken. Bij Tauberbischofsheim zijn de Tauber gaan volgen - voor zover mij bekend onderdeel van de Romantische Strasse. Lunch bij Lauda Köningshofen, waar van een heerlijke en gezonde Obstsalate genoten, ondersteund door twee grosse Milch (o.i. tot redelijke verbazing van de obers). Het dal van de Tauber is mooie dal. We slapen in een landgasthaus in Tauberzell (Wiener Schnitzel voor 8,50 euro!). We waren net op tijd, een zeer stevige wind stak op en een tijdje later met regen en gedonder op de achtergrond. Morgen passeren we het bekende Rothenburg aan de Tauber en passeren we de waterscheiding van de stroomgebieden van Rijn / Main en de Donau met als hoogeste punt ongeveer 500m.
Het buitje de temperatuur wat afgekoeld, hopen dat het morgen niet te warm wordt met die klimmetjes, maar de ebike helpt ons er overheen.

Over het algemeen liggen we moe maar tevreden vrog op bad, vaak voor 22:15 - dat bevalt goed.

• 03 Juni 2019 - 18:23

Floor:

Mooie reis weer heren! Geniet er van!

• 05 Juni 2019 - 19:00

Paul Streefkerk:

Volgens mij maken jullie vele kilometers per dag Ik lees het met bewondering goede reis verder