Weissenburg Thierhaupten - Reisverslag uit Thierhaupten, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Weissenburg Thierhaupten - Reisverslag uit Thierhaupten, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Weissenburg Thierhaupten

Door: Kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Juni 2019 | Duitsland, Thierhaupten

We sliepen bij een plein, er kwam redelijk wat verkeer voorbij, dus de nacht kon beter. Bij het ontbijt zaten nog vier Duitsers, ongeveer mijn leeftijd of iets ouder die daarvandaan rondjes maken (ook ongeveer 100km), maar dan gewoon op de racefiets. Bij het ophalen van onze fietsen maakten zij hun fietsen schoon. Ik mocht gelukkig hun pomp lenen, mijn banden hadden 4 bar, terwijl je tot 6 bar kan gaan. De banden van Jeroen waren nog goed op spanning.
We hebben zitten dubben over de ver te volgen route. Fietsen tot aan Regensburg en redelijk recht naar het zuiden - Rosenheim. Daar waren geen echte fietsroutes. Doorfietsen bij Regensburg langs de Donau naar Passau, om daarvandaan langs de Inn naar Wörgl/Wildschönau. Dat was echter teveel kilometers om redelijk op tijd en fris en fruitig Tola en Max te verwelkomen. Kortom we besloten de prachtige route langs het Alt Mühl tal nog even verder te volgen tot aan Dollnstein. Daar verlieten we de Limes route het Rieder tal te volgen richting Augsburg.
Koffie nog in Dollstein, de lunch bij een bakker, 40 km verderop maar die hadden alleen maar broodjes met jam of kaas.
Verder op richtig Augbsburg, dat hebben we niet gehaald, het was vreselijk warm. We hebben vrijwel lege bidons bij een aardige mevrouw laten bijvullen.
In Thierhaupten bij een tankstation nog een flesje koele vitamines genomen.
In Thierhaupten hebben we ook de nacht doorgebracht. Achteraf lag het mooie hotel (een oud klooster) vlakbij bij twee kerken en ook aan toch wel drukke weg, gelukkig werd er na 23.30-24:00 uur wat stiller.
Door de warmte en het lawaai op de achtergrond toch wat onrustig, aan de ander kant liggen we vroeg op bed - 22:00, dus uitrusten doe je toch wel.