Kaltenengers Hochheim am Main - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Kaltenengers Hochheim am Main - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Kaltenengers Hochheim am Main

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2019 | Duitsland, Kalkar

We dachten lekker te slapen in ons mooie hotel aan de Rijn, vrijwel geen verkeer langs de weg, maar toen we op bed gingen liggen met de ramen lekker ruim op, hoorden we regelmatig het gezoem van de rijnaken die voorbij kwamen. Maar op een gegeven moment wen je er ook aan, dus verder een prima nachtrust.
We hadden gelukkig mooi weer, we passeerden (weer) Koblenz, Boppard, St Goar, Bacharach en Bingen. We vonden het aantal Rijncruise (al dan niet kort of lang) heel opvallend. Onderweg passeerden wij een (veer)boot van Mary Roos. Daarover was een fietsparty aan de gang. Een prachtig gezicht, op de boot naar schatting 200 fietsers, die op een home trainer of spinning apparaat, onder echter party muziek aan het fietsen waren. Van de muziek konden wij ook genieten. Toen we heerlijk bij Bingen bij het Zollamt cafe van de lunch genoten, kwam de boot weer aan. Dat bleek het eindpunt, daar draaiden de veerboot onder het gejuich/applaus van de toeschouwers een aantal rondjes; dat deden ze overigens ongelooflijk snel.
Bij Bingen vervolgden de Rijn (bij ons eerste trip naar Oostenrijk verlieten we hier de Rijn) tot aan Mainz. Daar gingen we de Main volgen, we vonden uiteindelijk een 'apart' hotel in Hochheim aan de Main. We leken voor een gesloten deur te komen staan, toen de eigenaar met zijn auto voor bij kwam. Het hotel was niet alles, maar omdat we ook al weer ruim boven de 100 km zaten, vonden we het wel goed. Eten kon daar niet, maar op schuin aan de overkant was een chinees met de orginele naam Lotus. Het chinees eten beviel ons goed en konden lekker buiten eten. Na een warme nacht, was het ontbijt boven verwachting goed.

• 03 Juni 2019 - 16:29

Paul Streefkerk:

Goede reis verder Hopenlijk blijft het mooi weer Zie jullie verslag graag tegemoet