Dormagen Kaltenengers - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Dormagen Kaltenengers - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Dormagen Kaltenengers

Door: Kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Mei 2019 | Duitsland, Kalkar

Op tijd vertrokken uit ons hotel - gerund door de Pools of Joegoslavische familie. We dachten rechtstreeks naar de Rijn te fietsen, maar een markt hield ons tegen. We dachten ook slim te zijn en fietsten langs een enorm chemisch complex, maar dat liep toch anders, kortom we begonnen met ongeveer 10 km om fietsen. Maar toen waren we wij de Rijn. Door mijn hoofd speelde het liedje van Willeke en Willy Alberti (zie https://www.youtube.com/watch?v=bxwxPZ18vy4. De Rijn hebben we tot vanavond (en ook grotendeels morgen) gevolgd.
In het begin was het zeer afwisselend, langs Wildschutz gebieden, waar je de vogeltjes hoort kwinkeleren, een konijn of haas en ook een eekhoorn kon zien (Jeroen heeft daar een goed oog voor), maar ook langs enorm chemische complexen. Bij Niehl passeerden we een enorm complex van Ford, we komen ergens Tor 40 (uitrit of inrit 40).
Iets voor Remagen kwamen we op dezelfde route als 2 jaar geleden, Jeroen heeft toch jongere hersens en wist te zeggen dat we binnenkort een tunneltje hadden (en dat klopte ook nog!!).
Vlak voor Koblenz vonden we het welletjes met 125 km op de teller, een mooi rustig hotel met uitzicht op de Rijn.
Het weer zat ons nu mee, in het begin nog even een windbreker, maar als spoedig gewoon in het fietsshirt.
De weervooruitzichten voor de komende dagen zijn prima (ook een gunstig windje), dus we blijven volop genieten!