Amersfoort - Kalkar - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Amersfoort - Kalkar - Reisverslag uit Kalkar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Amersfoort - Kalkar

Door: Kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Mei 2019 | Duitsland, Kalkar

Om 09:00 uur vertrokken we uit Vathorst, zonnig maar fris, dus een windbreker aan, Mooi gefietst langs het Valleikanaal, onderdeel van de Grebbelinie.
In Elst Jeanette Onink even goede dag gezegd, met het pontje over en vervolgens verder langs de Waal. Mooi fietsen, zo hoog op de Waaldijk, fraaie uitzichten. Bij Lent de Waalbrug over. In Nijmegen bij de Gelagkamer aan de Waal gelunched (vooraf gegaan door een kleine stuurfoutje van mij, te kleine bocht en geen vaart met de voortassen als gewicht en daar lag ik op de grond - viel allemaal mee - schaafwondje, maar vergeleken met de gevallen wielrenners uit de Giro stelt dit helemaal niets voor).
Verder langs de Rijn richting Kleve (de Ooijpolder lieten we links liggen).
Vrij snel in Duitsland en bij Wyler konden we het fietspad langs een oude spoorbaan nemen - ook heerlijk rustig, geen auto's. Voordeel ook geen gezoek, dus je schiet lekker op.
Na Kleve rustig doorgefietst naar Kalkar, waar we buiten Kalker om 16:30 aankwamen om in een fraai landhaus te overnachten - een hoog 70+ gehalte hier. Van de eerste Wiener Schnitsel ondersteund door de lekkere Graubunder lekker genoten.
We hadden 117 km op de teller met een gemiddelde van 21,4 km/uur, toch wel erg lekker zo'n ebike!
Het was lekker weer, maar we hebben toch de windbrekers aangehouden, morgen verder langs de Rijn, de weervooruitzichten voor het weekend zijn prima