Holzminden - Goslar - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Holzminden - Goslar - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Holzminden - Goslar

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Juli 2017 | Duitsland, Goslar

Wat vroeger dan normaal opgestaan, we wilden Goslar in één keer bereiken (meer dan 100 km) . Het leek ons lastig om onderweg (fatsoenlijke?) hotels te vinden.
Het weer was prachtig, we konden voor het eerst meteen in T-shirt dan wel fietsshirt starten. Eerst dan een paar km langs de Weser - heerlijk vlak, maar al gauw bogen we daarvan af.
Door Stadtoldendorf en even koffie gedronken iets voor Einbeck. Daar zaten twee fietsers aan het bier. ik hoorde ze Engels praten - ze hadden fietsen met bagage bij zich. Het bleken twee Canadezen te zijn (een stuk jonger dan wij), die vertrokken waren uit Amsterdam om ook Arnhem Berlijn te fietsen. Zij waren vrijdag uit Amsterdam vertrokken (ze kampeerden - hadden denk ik minder bagiage dan wij - hadden disndag tijdens de regen in een cabin, zoals zij zeiden geslapen.
Wij vervolgenden onze weg , de uitbater van de koffietent raadde ons aan om door de altstadt van Einbeck te rijden. Dat advies hebben we overgenomen, inderdaad een fraaie altstadt. Onze Canadezen zaten daar ook al weer aan het bier (dat is blijkbaar) hun maaltijd?
Bij Bad Ganderslohn een salade c.q een tosti hawaii (we blijven orgineel met de lunch genoten - de Canadezen passerden ons ondertussen (we hebben ze die dag niet meer gezien). Ook daar even de accu;s opgeladen, we hadden nog een aantal kmś te gaan.
Hadden we bij Stadtoldendorf al wat heuvels (bergen volgens Paul) , na Bad Gandersheim waren er dat nog een paar fraaie klimmetjes. Volgens het boekje lag het hoogste punt iets onder de 400m, terwijl we gemiddeld al op de 150 tot 200m hoogte zitten. Bij Greene moesten we een paar km omrijden omdat de weg was afgesloten vanwege de wateroverlast aldaar van afgelopen dinsdag (later In Goslar kon je dat ook wel zien, maar blijkbaar was het meeste al opgeruimd).
Even na Bornhausen blijkbaar niet goed opgelet, raakten we van de route af, ook omdat ons inziens (of mijn inziens) een stuk weg was afgesloten - dat stuk hebben we genomen, je zag een verzakking in die weg, waar we last van hebben gehad.
We kwamen op een weg uit niemand te zien, een tijdje later kwam er een auto voorbij , maar die stopte ondanks zwaaien van ons niet. Mijn telefoon was defect (er zat geen leven in, tijdens de rit toch maar aan de powerbank gehangen om het apparaat van power te voorzien). Op de telefoon van Paul lukte het niet om de route te vinden.
Gelukkig kwam er een hardloper aan en die heeft ons naar Neuekrug verwezen (dat was op de route waar we langs zouden zijn gegaan).
De heuveltjes leken pittiger te gaan worden of was het vermoeidheiid?
De laatste 10 km waren veel verder dan de eerste 10 km.
In Goslar aangekomen even zoeken naar het hotel dat Paul al voor alle zekerheid al de avond te voren had gereserveerd. We spraken nog een NL echtpaar met 3-4 kinderen dat ook de fietstocht maakt, zij hadden de overnachtingen als vastgelegd via Airbnb of sliepen in jeugdherbergen (ben benieuwd of ik Paul een keer zo ver kan krijgen - het is gewoon een aparte belevenis - een mooie ervaring om het een keer mee te maken).
Gelukkig begon mijn telefoon dank zij de powerbank weer te leven (zou het uitvallen toch ook een straf van Onze LIeve Heer zijn geweest?).
Paul had eerder aan het NL echtpaar de weg naar het hotel gevraagd, maar blijkbaar zit het in onze genen omdat niet goed te kunnen houden., wat dat betreft lijkt Paui op mij ...
Dus ong 1 km de stad in en weer terug. Gelukkig kon ik via Google Maps het hotel vinden, waar we 10 voor zes aankwamen.
Paul had het m.i. wel gehad een wilde eerst onder de douche voordat we een mogelijk biertje dronken.
We hadden uiteindelijk ruim 130 km op de teller.
Het verschil in van de nog beschikbare km ondersteuning aan het einde van de dag tussen Paul en mij begint terug te lopen - normaal houd ik meer km over.
Zouden er kilootjes bij Paul afgaan of raakt hij gewend aan het fietsen?

Morgen een stuk van de route Goslar naar Dessau, met daarbij ook wat fraaie (nou ja) klimmetjes. Blijkbaar gaan we van het Teutoburger woud nu door de Härz heen - moet dat thuis maar nakijken.
Nu slapen het is toch weer 23.30 geworden - nog 8 uur slapen ......

• 30 Juli 2017 - 23:47

Jeroen :

Waar zou je zijn zonder Google Maps?

• 31 Juli 2017 - 06:30

Paul:

Zonder hardlopende boer zouden we 10 km omgereden zijn en zonder Google Maps langer naar het hotel .ik slaap eerder hoor is ook hard nodig

• 31 Juli 2017 - 08:34

Jo :

Fantastisch hoor ik wacht elke dag met spanning op je verslag en lees het dan met belangstelling en vol bewondering.

• 31 Juli 2017 - 10:26

Theo:

Leuk om het verslag te lezen. Ilse had ons gemaild waar we het konden vinden.
    Of het nu bergen of heuvels zijn jullie moeten er toch overheen.
    heel veel succes de aankomende dagen. En veel succes in de jeugd (?) herberg.