Detmold - Holzminden - Reisverslag uit Holzminden, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Detmold - Holzminden - Reisverslag uit Holzminden, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Detmold - Holzminden

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Juli 2017 | Duitsland, Holzminden

Geslapen met dopjes in de oren (vlakbij de bahnhof), maar dat viel wel mee.
Droog, maar bewolkt vertrokken, een beetje fris door het mooie Detmold.
Vrij snel een beetje klimmen, Gestopt bij de Externstieine, een verzameliing zandstenen tot 38m hoog, Heel imposant (zie bv http://www.externsteine-teutoburgerwald.de/) zo plotseling in dat landschap. Verder door naar Nieheim, langs bossen maar ook weer veel landbouwgebieden. met mooie graan velden, mais, tuinbonen (dacht ik) maar Paul dacht speckbohnen (ze zijn ieder geval kleiner dan tuinbonen en smaken ook anders), en uitgebloeid koolzaad (denken we, we konden het niet thuis brengen). Koffie met taart (voor een appel en ei) in Nieheim. Het weer klaarde op, het landschap was ook heuvelachtig, toch wat zweetdruppels ondanks de e-bike.
Na de laatste klim bij Vörden de afdaling naar Hoxter aan de Weser. Daar was het gezellig druk en hebben we de lunch gebruikt.
Ondertussen wat hotels verderop bekeken via Booking of Google Maps, maar er was weinig te vinden.
De route langs de Weser genomen, daar zagen we wel wat hotels, maar het was nog vroeg en wilden we de touristinfo in Holzminden raadplegen - op omgeveer 12 km van Hoxter.
Daar omstreeks 14:30 aangekomen, was die gesloten (!!!). Het plaatsje rondgereden, zagen geen borden voor hotels, Uiteindelijk bij Buntrock (ik zou niet zo gauw op de naam afgaan) een kamer gevonden - 2 * eenpersoons -iets boven budget - Paul zag een twee persoonsbed (nog??) niet zitten. We wilden het risico niet lopen dat we verder op de route geen hotel meer konden vinden, dan wel kilomerers daarvoor omrijden.
Douchen, de wielerkleding wassen (iedere keer spannend of het de volgende morgen droog is - vaak niet - maar met fohn en als het kan buiten hangen gaat het soms).
Daarna door het stadje en langs de Weser gelopen (op de Weser geen (plezier) vaart vanwege hoge waterstand.) Biertje langs de kade gedronken. Je zag vrij veel fietsers voorbijkomen. Op tijd naar een stube voor een schnitsel - juist op tijd - wij kregen de laatste niet gereserveerde tafel - andere gasten moesten onverrichterzake weer weg.
Terug naar het hotel, op de markt werd er nog muziek gespeeld met een paar honderd mensen op tafeltjes met bier, wijn, snacks, Paul een biertje en ik een ijsje. Nog even een Duitser gesproken. Maar daarna naar Buntrock. Restaurant was leeg.
Wifi doet het bij mij op de kamer niet, dus zit beneden in de hal in mijn eentje dit verhaal te tikken.

Morgen hopen we toch het droge Goslar te halen - rond de 100 km - vandaag bijna 80km.

• 29 Juli 2017 - 21:51

Tola:

Zo te zien valt het weer erg mee. Hier regent het vanavond weer behoorlijk.
    Top dat jullie toch voor de 900 km gaan! Veel fiets plezier nog .

• 29 Juli 2017 - 22:00

Floor:

Geniet er van mannen ! Geen haast, maar lekker veel biertjes, strudel en schnitzels unterwegs zou ik zeggen !

• 30 Juli 2017 - 12:14

Hanneke:

Top Wim, goed bezig ondanks het mindere weer toch lekker blijven genieten het wordt vanzelf weer droog

• 30 Juli 2017 - 21:36

Paul:

De route naar Goslar was voor een modale fietser een inspannende bezigheid. Dachten na 117 km fietsen na 18.00 uur aan te komen Dus kamers geregeld via Booking.com twee een persoonskamers voor de prijs van eE twee persoonskamer. Mooie landschappen gezien vandaag Goslar is een leuke toeristische stad Heerlijk Duits gegeten met een biertje erbij Morgen weer vroeg op dus op tijd naar bed