Goslar Bakkenstedt - Reisverslag uit Ballenstedt, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Goslar Bakkenstedt - Reisverslag uit Ballenstedt, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Goslar Bakkenstedt

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Juli 2017 | Duitsland, Ballenstedt

We konden iets langer uitslapem, we gingen ontbijten in de stad, dat kon vanaf ongeveer 9:00 uur. Het weer was weer heerlijk en konden lekker buiten lunchen.
De route vrij snel gevonden en lieten het mooie Goslar achter ons op weg naar Bad Harzburg (het moge duidelijk zijn, we zitten in de Harz). Het was een flinke klim omhoog, langs de weg lag er veel grof vuil buiten - matrassen, meubels, kasten, koelkasten, oude TV's - duidelijk de gevolgen van de wateroverlast van vorige week maandag en dinsdag.
De fietspaden door de bossen heen zijn hier in het voormalige Oost-Duitsland duidelijk van mindere kwaliteit in vergelijking met West Duitsland. We bereikten Ilsenburg, gingen koffie drinken bij een fraai hotel/restaurant aan een leuke meertje - we zaten heerlijk in de zon.
Even een fototje laten maken voor het thuisfront (ter informatie Ilse is de naam van Paul) - het zag er fraai uit daar.
We vervolgenden de route en kozen de Ilse radweg - blijkbaar lieten we ons teveel afleiden. We gingen de route naar het noorden (veckenstadt - dat lag buiten de zichtbare kaart - zodat het niet opviel). UIteindelijk de weg weer teruggevonden op weg naar Wernigerrode (wel naar schatting zo ongeveer 10 km om ). In het fraaie Wernigerode (een aantal plaatsen eindigen op rode) de lunch genoten.
Onderwijl nagegaan, waar we ongeveer zouden stoppen - het bleek in Ballenstedt op naar verwachting een redelijke afstand - wat schetst de verbazing Schloss Hotel van de Valk was daar gevestigd. Kamer gereserveerd (met getrennte betten).
De weg vervolgd - veel op de hobbelige fietspaden met llosse stenen en venijnige klimmetjes maar ook afdalingen. Blijkbaar hadden we toch een bordje gemist, wat we reden langs een B-weg (m.i. een provenciale weg) zonder fietspad, waar de auto's ons met grote snelheid passeerden - dat is gewoon leuk fietsen.
Langs en door Blankenburg (wie kent hem nog Horst Blankenburg - uit Duitsland - verdeiger bij Ajax - quizvraag onder welke trainer(s) speelde Horst?) . Pakte uiteindelijk de route weer op, maar na een tijdje kwamen tot de ontdekking dat we duidelijk de verkeerde kant opreden.
Dus iets later dan gepland zagen we de Toekan op de muuschildering en kwamen daar bezweet en met rond de 93 kn op de teller)
De twee getrennte betten waren toch iets minder getrennt - (zijn we bang dat we lepeltje aan lepeltje gaan slapen??).
Nog wat voornamelijk oudere hotelgasten gesproken - we gingen bijna de mist - een o.i. minstens net zo oudere jongere (of is het jongere oudere) bleek 62-53 te zijn - we hadden hem onze leeftijd gegeven.

Deeks geadviseerd door het thuisfront houden we morgen een rustdagje - door minstens 50% van het team is dat advies aangenomen.
Hopen dat er morgen kamers zijn - de receptionist kan dat nog niet aangeven (moet toch niet zo moeilijk zijn??).
In ieder geval iets later op em ook tijd voor een paar extra wasjes.
En tijd om de foto's te gaan uploaden, de spelfouten uit de blog te halen.

NB Hier bij van de Valk is een golfbaan.

Als we ook nog de Tola avenue kunnen vinden, dan hebben we de hele familie gehad - de Ilse radweg - de Sankt Pauls dom in Münster en af en toe de Wilhelmstrasse.

• 01 Augustus 2017 - 07:36

Jo:

Wim maak je niet ongerust. Tola is gevonden en zit in Prinsenbeek op een golfbaan natuurlijk

• 01 Augustus 2017 - 17:21

Paul:

De rustdag is rustig verlopen. De conditie is opgevijzeld en vandaag lekker gezwommen in het hotelzwembad. Toch nog qQuedlinburg bezocht , blijft eeen leuke stad met vakwerkhuizen en zoals veel in Duitsland is de binnenstad vrij van autoverkeer Je vraagt je af waarom dat in Nederland niet kan. Morgen gaan we vroeg weg De bedoeling is dat we 90 km rijden ,zodat we zaterdag in Berlijn zijn.

• 01 Augustus 2017 - 22:04

Ilse:

Wist niet dat mijn naam zo veelvuldig voor komt in Duitsland. Heel leuk!
    Wens jullie een mooi vervolg van de fietstocht en hopelijk weinig regen!