Jeugdherinnering - Reisverslag uit Aalst, België van Wim - WaarBenJij.nu Jeugdherinnering - Reisverslag uit Aalst, België van Wim - WaarBenJij.nu

Jeugdherinnering

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 September 2007 | België, Aalst

Voor de trouwe lezers; ik ben jullie nog een jeugdherrinering schuldig.
Op de derde dag zijn we door Aalst gereden, dat was de reden voor de jeugdherinnering.
Mijn ouders hadden vroeger een eigen zaak, dus op vakantie gaan was er eigenlijk niet bij. Wel weet ik nog, dat wij op eerste of tweede Pinksterdag naar kennissen in Aalst vertrokken. Dat was toen een lange reis, ik denk wel dat we wel zo'n 3.5 tot 4 uur onderweg waren, geen of weinig rijkswegen. We vertrokken dan om een uur of 6 uit Blaricum, door Hilversum en Maartensdijk, langs Utrecht. Bij Gorkum moesten we dan de pont nemen, dat vond ik altijd prachtig, ik schat dat de overtocht zo'n 20 minuten duurde. Ik mocht dan de machinekamer in, waar kolen op het vuur werden gegooid, warm dat het er was, maar wel mooi al dat gestamp daar met de zwetende mensen, de kolen op het vuur gooiden.
Dan verder dwars door Breda, onder een viaduct door met een 'gouden' beeld erboven (of het nog bestaat?). Vervolgens de grens over, paspoort controle, niks aan te geven?, voor een kind is de grens dus heel spannend.
Vervolgens verder op weg naar Aalst, af en toe over wegen met kinderhoofdjes. Ik weet nog dat ik het vreemd vond dat de kennissen daar op zondag gebak konden halen, maar het was wel lekker.
We lunchden daar, of we er ook bleven 's-avonds bleven eten weet ik niet meer. En dan kwam weer de lange weg terug naar huis, weer gingen we met die mooie pont... en 's avonds lag ik uitgeteld in bed.
Aalst roept deze herinnering dus bij me op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Voorbereiding en reisverslag van onze trip naar Santiago di Compostela. Deze fietstrip voer ik samen uit met Peter van der Nes

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 34072

Voorgaande reizen:

28 Mei 2019 - 28 Mei 2019

De Limes

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

Berliner Lufte

20 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Oostenrijk met Jeroen

24 Augustus 2007 - 26 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: