Rustdag (vervolg) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Wim - WaarBenJij.nu Rustdag (vervolg) - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Wim - WaarBenJij.nu

Rustdag (vervolg)

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 September 2007 | Spanje, Pamplona

Na langdurig de website te hebben geupdated, hebben we rond 15.30 een salate mixte genuttigd met de bekende cerveza. Vervolgens naar de kathedraal, helaas was die op zatermiddag gesloten. Toen maar gewandeld naar de prachtige stadswallen, die een mooi uitzicht boden. De straten bekeken waar de bekende stierenloop wordt gehouden, dat staat duidelijk aangegeven, de straten lopen zelfs iets omhoog, in mijn beeldvorming liepen de stieren en de mensen naar beneden. Langs de refuge gelopen voor een nieuwe stempelkaart, de huidige raakt al aardig vol. Daar nog een Deen gesproken (hij staat op de foto), die ons ook graag op de foto wilde hebben, omdat we vanaf Holland gefietst hadden (blijkbaar een soort wereldwonder). De Deen zelf was van St Jean Pied de Port komen lopen. O.i. zat hij al redelijk stuk. Ook kwamen we nog twee Duitse meisjes tegen, zij vroegen ons een hotel dan wel hostal met twee aparte bedden, douche/bad en TV. Zij waren eveneens lopend vanuit St.Pied de Port, sliepen desgewenst in de open lucht, maar leken o.i. er ook wel doorheen. We hebben ze verwezen naar onze hostal (dat later completo bleek, we hebben niks meer van ze vernomen).
Vervolgens de foto's veilig gesteld op CD voor het geval dat. Een biertje genomen in Cafe Hemingway (blijkbaar is de bekende schrijver ook in Pamplona geweest). Daarna ontmoetten we Piet, terug uit San Sebastian, met hem nog even de stad verkend en natuurlijk de traditionele cerveza's. Om een uur of 9.00 op voor het diner. Peter en Dick gingen voor. We bestelden een voor- en hoofdgerecht, de postre (nagerecht) kwam wel later. We hadden het voorgerecht nog niet op, of daar was de tweede gang al, wij wel een beetje verbaasd, maar 's-lands wijs 's-lands eer. Daarna duurde het toch een knappe tijd voordat het nagerecht was besteld en vooral ook afgeleverd. Ik had Tiramisu (echt Spaans dus) besteld, na ongeveer een uur werd verteld dat er geen Tiramisu meer was, dus uitgeweken naar een andere postre. Spanjaarden die naast ons zaten, hadden met hetzelfde euvel te kampen, dat we lang moest wachten. Als tegenprestatie bood de zaak ons koffie aan, Piet nog een Irish coffee. Wij hadden dat verwacht dat dat geserveerd zou worden in de bekende traditionele glazen, maar het werd gewoon in een kopje geserveerd, met als gevolg dat Peter in eerste instantie de Irish coffee kreeg, waarna we er voor Piet nog een bestelde.
Al met al verlieten we ongeveer om 0.20 de zaak. Daarna nog even een afzakkertje op de nog steeds bruisende Plaza del Castillo genoten, wat zaten er nog een hoop mensen rond dat prachtige plein (het Spaanse leven lijkt me toch wel aan te staan). Uiteindelijk rond 0:50 in bed, met een lawaaierige straat op de achtergrond.
Morgen maar een wandeletappe (hoop ik).

• 16 September 2007 - 19:47

Riet En Dick:

Dat schiet al aardig op, Wim. Al met al een fantastische prestatie! Heel veel succes met de laatste paar honderd kilometer. Wij genieten intussen van een lekkere St. Emilion, gekregen van Tola.....
    Ook de hartelijke groeten aan Peter.

• 18 September 2007 - 16:40

Piet :

Je hoef geen foto model van me te maken wim?