Zachtjes gaat de weg omhoog, 31 aug - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu Zachtjes gaat de weg omhoog, 31 aug - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Zachtjes gaat de weg omhoog, 31 aug

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 September 2007 | Frankrijk, Parijs

De titel is een een "aanpassing" op het liedje van Rob de Nijs: zachtjes klinkt de ritme van de regen etc. Want dat was het wel vandaag: Begin wat heftig, maar daarna toch redelijk glooiend.
Nadat madame gisteravond het eten had opgediend, waaronder patat met halve kip (en waar ze het vandaan haalde, dat is ons nog een raadsel, want het was een rotzooi in keuken), bleven we alleen achter in het hotel. De eigenaars sliepen ergens anders.

De volgende morgen was Madame er weer en kregen we een echt Frans ontbijt voorgeschoteld. Gauw vertrokken de weg omlaag, om te beginnen een goede start, de Seine over en toen een steile klim met stukken van 7% (transpireren dus) het Seine dal uit. In Bourdonne op een bankje geluncht met het worteldoek. In Maintenon hebben we 's-mddags koffie met appeltaart met chantilly genoten; Maintenon ( niet te verwarren met Et maintenant, gezongen door de oud-Blaricummer Dave) is een mooi plaatsje met kasteel en restanten van een aquaduct en Tooltje let op er is een golfterrein in de buurt.
Op weg naar Chartres doemt op een gegeven moment de kathedraal van Chartes prachtig op. In Chartres snel langs het Bureau du Tourisme en nog een stempel gehaald.
De man die ons hielp was een zenuwepees en ook nogal volhardend. Hij belde de jeugdherberg, nou ja bottomlime om hem niet voor het hoofd te stoten en van hem af te zijn, gaan we daar slapen. Morgen 1 september dus een rustdag en zondag op weg naar Tours.
95km gefietst en we zijn nog gezellig met zijn vieren.

• 02 September 2007 - 15:55

Robert Vinke:

Hoi Wim,

Jullie maken mooie vorderingen!
    Lijkt me zeer stimulerend om met z'n vieren verder te rijden! Kun je je aan elkaar mooi optrekken. Weer is prima, zo te zien!?

Voorspoedige reis toegewenst en groeten, ook van Carla, voor jou en Peter!

• 03 September 2007 - 05:54

Ruud Vloeimans:

Wim, ook vanuit IBM volgen we jullie vorderingen. Gaat goed zo te zien. Hoe is het om nu zelf eens in zo'n lang traject alle approvals (stempels) binnen te halen? ;-). Succes allebei voor het vervolg!