Opweg - Reisverslag uit Brussel, België van Wim - WaarBenJij.nu Opweg - Reisverslag uit Brussel, België van Wim - WaarBenJij.nu

Opweg

Door: Wim Oversteegen

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Augustus 2007 | België, Brussel

Vrijdag was het dan zover,om 7 uur vertrokken uitgezwaaid door Anton en Greet met Tola aan het stuur en Jose voorin, ik mocht achterin plaats nemen.
Gelukkig niet via de A1 (9 km file) op weg naar Haarlem, waar toch nog een weg afgesloten was, maar precies op tijd bij de Hagestraat, waar we bij de startstreep zijn vertrokken. Peter had er toen al 42 km opzetten. In Haarlem misten we al de Jacobijnenstraat (dus dat belooft wat!!), maar goed langs de Leidse Vaart naar Leiden, ook daar een afslag gemist, maar dat kwam ook weer goed. Aan de rand van Zoetermeer koffie bij een Shell station gedronken. Verder langs de Hollandse IJssel via de voetveerpont bij Nieuwerkerk en een veer bij Kinderdrijk langs de 18 of 19 molens (ik was er nog nooit geweest ... redelijk wat toeristen en dagjes mensen). Via Papendrecht (winkelcentrum de Meent!!) en Rotterdam (straat Naardermeer) naar Dordrecht (met die namen zou je bijna thuis voelen). Dordrecht via een redelijk snel veer bereikt, op weg naar de Moerdijkbrug. Vanwege de HSL was er voor ons een afrit afgesloten, dus toen maar op de ANWB bordjes naar Breda. Op de Moerdijkbrug, die ik overigens wel vervaarlijk vond trillen (blijkbaar hoort dat, maar toch ..) hebben we de route weer op kunnen pakken, dus Lage Zwaluwe, Terheijden, Breda in. Bij het Begijnhof hebben we ons gemeld bij Maria van Hassel. Toen was het ongeveer 18:15 voor mij 134 Km achter de kiezen (Peter dus ruim 175 km !!!). We konden vrij snel aan tafel en Maria verrastte ons met soep, macaroni en vla. Daar was ook een ander NL echtpaar dat in Naaldwijk woonde en dat bij Zoeterwoude ongeveer de officiele route opgepakt heeft. Zij gingen verder kamperen en moesten op 24-09 in Santiago omdat ze de vlucht al besproken hadden (zij liever dan wij, gewoon rustig maar gestaag doen wij het). Daarna nog een pilsje gedronken op de gezellige Grote Markt in Breda, was gezellig druk, want het was die dag echt prachtig weer.

Rond 10:30 naar bed en om 7:30 aan tafel (ik wat minder geslapen, maar c'est la vie) en omstreeks 8:10 vertrokken. Bij Appie nog wat ingeslagen, op weg naar de St Jacobs Kapel In Galder (de file knooppunten die je hoort op de radio (Galder, Lage Zwaluwe)krijgen toch een andere invulling). In de Galder een mooi stempel gekregen en ook de pelgrimszegen door een ongeveer 75-80 jarige mevrouw, dus dat moet goed gaan (gelukkig dat het andere echtpaar eerder was vertrokken, die hebben haar opgetrommeld, want ze was het volledig vergeten - Maria van Hassel had haar namelijk geinformeerd). Langs het riviertje de Marke Belgie in. Koffie in Belgie gedronken en via ondermeer Rijckevorsel naar Lier, waar we een kerk, een mooie toren en een Begijnhof hebben bezocht. In de kerk nog een kaarsje voor Elly opgestoken, maar ook voor Ger, Nico en alle andere lieve vrienden en bekenden. Op weg naar Mechelen, daar was een Maanrock festival, dus de Grote Markt was afgesloten en daarmede ook onze route. Het leek erop dat de hotels vol waren, althans een gesloten, ander vol en die gaf ons weinig kans, dus toen maar gebeld naar een B&B huis voorbij Londerzeel (ruim 20 km verder), maar op weg daarheen kwamen we langs een Best Western hotel, daar zitten we nu. Pilsjes op, dus alles ok. We gaan zo richting centrum om daar te eten. Een lekkere dag, weinig zon, maar een goede temperatuur, licht windje tegen en 100 km erop.
Morgen op weg naar onder meer Gerardsbergen (bekend van de Muur van). Het blijft leuk ....

• 27 Augustus 2007 - 10:34

Ger Van Der Perk:

Elke morgen nadat ik de krant heb gelezen
    even op internet kijken hoe jullie de vorige dag hebben beleeft . prima zo'n
    web-side . hou de goede elementen van de trip vast - goed humeur -het leuk vinden fietsen -van de route en de omgeving genieten en op de web-side jullie belevenissen schrijven - waardoor wij mee
    kunnen "genieten" . sterkte voor de komende 2000 km .

• 27 Augustus 2007 - 18:02

Richard:

WIM,HET WAS EVEN WENNNEN ZATERDAG GEEN TENNIS EN NIET SAMEN NAAR DE BAKKER.JE HEBT DUS HET GEBAK VOOR MIJN VERJAARDAG GEMIST.MAAR NIET GETREURD OP JOUW VERJAARDAG ZAT IK IMMERS OOK IN HET BUITENLAND.VOLGENDE KEER LATER VERTREKKEN.KLOPT HET DAT JE OP JE PROFIEL FOTO REEDS GROEN EN GEEL ZAG.OF IS DIT SCHIJN.GENIET VAN HET DOUCE FRANCE.Ca va seul(poets je schoenen)Kan Peter je nog bijhouden met al die vrouwtjes in jouw slipstream.Veel succse en denk erom voor de kerst weer thuis.