Heuvel op - Heuvel af - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu Heuvel op - Heuvel af - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Heuvel op - Heuvel af

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Augustus 2007 | Frankrijk, Parijs

Na een goede nacht, ik heb zelfs over het werk gedroomd (waar IBM al niet goed voor is) hebben we genoten van het ontbijt. Brood, ham, kaas en fris bij de Intermarche gekocht en terug met een klim naar Clermont. Koffie gedronken bij Moeij, de eigenaar had op de tandem met zijn vrouw ook naar Santiago gefietst. Ook had hij de Tour de France nagereden, ik vond het hele prestatie. We waren vroeg aan de koffie, al om 10:30 met nog geen 20km op de teller. Op weg naar Meru, waar we na wat vragen bij de Presbyterian een stempel hebben gehaald; de kerk zelf was gesloten.
Op het pleintje tegenover de kerk lekker in het zonnetje de eigengemaakte lunch genoten. Daar kwamen we nog een Belgisch echtpaar tegen, dat naar Parijs was gefietst en nu op de terugweg was. Ze vroegen aan ons waar de vrouwen waren, maar die hadden we dus thuisgelaten. De heuvels op en af vervolgend, kwamen we nog een zeer bruine Belg (met een stoeltje achterop gebonden) tegen die naar Mimisan was gefietst. Ik vroeg of de dames in Mimisan mooi waren en dat kon hij lachend bevestigen (Mimisan een honderdtal kilometers onder Bordeau, aan de Atlantische kust - veel topless en ook wat naaktstranden, dus ..).
Met een paar gemene klimmetjes gaan we nu overnachten in La Cressoniere in Seraincourt.
Heel apart, madame was niet thuis, maar je kon een nummer bellen, binnen 10 minuten was ze er. Ze had nog 7 kleine flesjes Heineken die waren zo op, gelukkig dat Piet niet volledig meedronk. Ze liet ons verder alleen in het hotel omdat haar moeder ernstig ziek is. Het is een oude "meuk", keuken en andere zaken worden al jaren niet meer gebruikt, we konden wel mooi de was buiten hangen.
Om 20:00 uur vanavond heeft ze het diner klaar, ik ben benieuwd. Apart en daardoor weer leuk.
Nog even de feiten:
- vanmorgen fris, maar windstil
- later kwam het zonnetje er goed door, helaas kregen we ook wat tegenwind.
- 75 km achter de kiezen
- morgen richting Chartres en daar een hele of halve rustdag.
- vandaag geen Ben gezien, ben ook benieuwd waar Henk en Jeanne (echtpaar van overnachting in Breda zitten - zij moeten op tijd in Santiago zijn)

Maar ach, ieder gelukkig maar zijn eigen tempo.