Jeugherberg - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu Jeugherberg - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Jeugherberg

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 September 2007 | Frankrijk, Parijs

In de jeugdherberg aangekomen hadden we ieder een eenpersoonskamer met douche op de gang. Na de kathedraal hebben we met Piet samen geinternetted, echter zonder mijn aantekeningen (die waren al in de jeugdherberg), daarna ingecheckt en snel gedouched. De jeugdherberg kent ook een keuken, waar voornamelijk jongeren hun eten zelf kunnen bereiden, aardig wat Aziatische jongeren, dus een lekkere geur op de gang. We zaten vlakbij Vieux Tours: St Martin, een wijk die ze in oude stijl hebben gelaten met veel hout vakwerk.
Bij een Chinees gegeten, helaas heeft Piet zijn route-boek (deel 2) daar laten liggen, dus hij moet nu volledig op ons af gaan, maar de geel-blauwe NL St Jakobsstickers , die op veel plaatsen staan, helpen hem wel.
Na een goede nacht en ontbijt (en dat voor 20 Euro p.p) op weg. De brug Pont Suspendu nogmaals gefotografeerd, die lag nu lekker in de zon.
Met het windje in de rug en een lekkere temperatuur naar Sorigny voor de koffie. In Ste Maure de Tourraine op de trappen van het Hotel de Ville (wij houden van standing) de lunch genuttigd.
Piet had brood met banaan met yoghurt en nutella, een unieke combinatie. Langs de rivier de Vienne, met iets meer bewolking en daardoor wat frisser naar Chatellerault. De St Jacques eglise met een beeld van StJacques bezocht met mooie aparte beelden (ik hoop dat ik nog een aantal fotos kan uploaden). Bij Autran, 10 km voor Chatellerault, werden we ingehaald door een Fransman. Even later had hij de auto aan de kant gezet, om ons daarna te vertellen dat hij ook naar Santiago was gefietst, hij liet zijn fietsbenen zien met de bekende kleurscheiding van de fietsbroek. In Chatellerault wat hotels afgebeld, maar allemaal vol of ze bestonden niet meer. Uiteindelijk beet in de Auberge du Lac, waar we met wat onderhandelen 3 kamers hebben. Een tweepersoonsbed wilde niet iedereen (maar alles went ....).
Lekker in de zon onder het genot van een pilsje het verslag van de dag schrijvend, nadat we eerst de was hadden gedaan, die nu buiten ligt te drogen. Toch nog 91 km gefiestst.

Over het algemeen is onze dagindeling als volgt
7.15 opstaan
8.00 gezamenlijk ontbijt
8.30-9.00 uur tanden poetsen, spullen op de fiets vertrek
09.00-09.30 Inkopen doen in de plaats zelf (brood, drinken, beleg)
tussen 10.30 en 11.30 koffie
tussen 12.35 en 13.15 lunch
16.30-17.00 stop
17.30 biertje
18.00 uitpakken, schrijven, indernetten indien mogelijk, douchen
20.00 aan tafel
22.30-23.00 lezen en slapen (soms lezend in slaap vallend, we noemen geen namen, hij is ten slotte de oudste).
Formeel hebben we nu 954 km, gereden mijn teller staat op 1056.Een derde zit erop. Tola zit in Orleans dus morgen zien we elkaar eventjes!