De rustdag voorbij, verder - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu De rustdag voorbij, verder - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

De rustdag voorbij, verder

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 September 2007 | Frankrijk, Parijs

Ik probeer de achterstand in te halen. Dus dit wordt het verslag van 2 sept, nog steeds het Franse toetsenbord.
Eerst wat rechtzetten. Et maintenant is van Gilbert Becaud en Dansez Maintenant is van onze Dave. Ook nog even wat ontmoetingen van za en zo morgen.Za middag na het Internet cafe liepen Piet en ik terug naar de jeugdherberberg (ik blijf het een gekke naam vinden, maaar er slapen meer oudere jongeren, zoals wij en jongere ouderen).Daar kwamen we een echtpaar uit Oss tegen, op de tandem op weg naar Lourdes met een, schat ik, 5-7 versnellingen, hij 73 in een Organon shirt (daar had hij gewerkt) en sport-bril op, moeders achterop in haar "gewone kloffie", moeders bediende ook de versnelling. Ze waren al 10 dagen onderweg, maar in de jeugdherberg wilde ze niet slapen, want dan moesten ze mogelijk gescheiden slapen. Hij was in 1955 ook naar Lourdes gefietst,voordat hij op 5 augustus 1955 in dienst moest!
Later toen we in de jeugdherberg terug waren, waren daar Ria en Bertha (zie Riaroks.waarbenjij.nu, wij zijn blijkbaar die watjes !!!!), twee pittige tantes uit Rijsbergen. Bertha vertelde dat ze op de fiets al in Turkije, Spanje, VS (4000 km, Denver-San Francisco !!), Zweden, Noorwegen was geweest. Nu dus naar Santiago, Bertha op de blote voeten in de fietsschoen, Ria op sandalen op de fiets. In de herberg hadden ze zelf hun potje gekookt, maar wel met een glaasje wijn erbij.

Vandaag op weg naar Vendome zijn we ze wel een aantal keren gepasseerd, maar vooral omdat wij rustig kofie drinken, lunchen, meloentje eten etc. Koffie was in Bonneville, waar een braderie was, vandaar de foto met de aparte hoed. Omdat het zondag was, haalde Peter nog snel wat gebak. Geen stempel omdat er een kerkdienst was. Later in Chateaurieux een stempel gehaald, nadat we bij de Presbytere hadden aangebeld. We moesten even wachten want de pastoor had een rendez-vous (daar mag ieder het zijne van denken ...). Met af en toe een windje tegen, maar droog weer en in de middag een zonnetje hebben we voornamelijk de rivier de Loir gevolgd. De Loir niet te verwaren met de Loire, als ik het goed op de beperkte kaart zie, komt de Loir in Loire uit. Vandaag ong 107 km gefietst. In Vendome was het even naar een hotel zoeken, maar dan nu een met een lekker sauna-douche, wel lekker na de jeugdherberg in Chartes. Morgen 75 km naar Tours, dat willen we middags bezoeken.