Buiig, Bramen en Tours, 3 sept - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu Buiig, Bramen en Tours, 3 sept - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Buiig, Bramen en Tours, 3 sept

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 September 2007 | Frankrijk, Parijs

Geen verwarring, het verslag van gisteren komt; maar we zitten nu met Piet in een internetcafe.
Vandaag vertrokken uit Vendome (geen oom van VenD, flauw grapje), nadat we geslapen hadden in Hotel St George, met echt zo'n "sauna-douche", dat is wel lekker na die andere jeugdherberg douche. Stempel gehaald bij het stadhuis en onder de grijze wolken op weg naar Tours. Zoals voorspeld, hebben we wat regen gekregen, maar achteraf viel het toch wel mee, we zijn de regen voorgebleven of hij komt nog.
Langs mooie wegen en ook al aardig wat kastelen op weg naar Tours.
Halverwege zijn we bij een bramenstruik gestopt en daar even lekker bramen gegeten. In Tours gaan we weer slapen in een jeugdherberg en hebben in de prachtige kathedraal al een stempel gehaald, waar we ook wat Nederlanders spraken die op een camping verbleven en vandaaruit dagtochten maakten; het pelgrim zijn heeft voordelen, want we mochten gratis de kloostertuin bezoeken en dat ook nog in korte fietsbroek.
Onderweg langs de kant van de weg in soort boerenschuur geluncht, een oud mannetje had ons gehoord en kwamen even polshoogte nemen, maar het was goed, hij had alleen geen chauffage ... ook de Fransen hebben humor.
Planning is niet onze sterkste kant, het was ong 70-75 km rijden en wilden rond de middag in Tours zijn, met de stops en het een paar verkeerd rijden, werd het pas 16.00 uur.

Daarmede zit het eerste gedeelte van de route erop, de route staat beschreven in drie boekjes, het boekje Haarlem-Tours beschrijft de eerste route, dus dat boekje kan naar huis ...
Al met al is het tot dusver prachtig geweest, soms wat doorbijten op de heuveltjes, maar dat hoort er bij.

Een iedereen bedankt voor de reacties, dat is een mooie stimulans.

• 05 September 2007 - 09:33

Ank Nagel:

hallo Wim en Peter, Wij vinden het heel leuk om jullie belevenissen te v olgen, nog veel plezier verder , maar dat zal wel lukken zo te lezen. groetjes van Piet en Ank

• 06 September 2007 - 08:19

Tanja:

HaiWim, ik vind het enig om je reisverslagen te volgen, Bart Vos is dat die van ibm (bergbeklimmer)veel succes verder, blijf je volgen gr.Tanja