De Voorbereiding - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wim - WaarBenJij.nu De Voorbereiding - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wim - WaarBenJij.nu

De Voorbereiding

Door: Wim Oversteegen

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Augustus 2007 | Spanje, Madrid

De voorbereiding begon eigenlijk voor het eerst zo begin november/december, ik had de fiets van Peter geleend, heb toen een paar rondjes Almere gemaakt. Voor de kenners via Naardermeer, Muiderberg, Hollandsche Brug, Stichtse Brug, Blaricum, Natuurbrug (goed voor 23 mio) en naar huis. Uiteindelijk in januari een Giant Expedition gekocht en toen die geleverd werd (zo eind februari, begin maart), een aantal keren rondjes Almere gemaakt, een paar via Nijkerk naar Amersfoort en soms door naar huis.
Begin mei dan met de Peter de proef op de som: naar Kassel, via de LF04 de eerste dag over Arnhem naar Vorden (120 km), tweede dag naar Haviksbekx ( 20 km ten westen van Munster, ook zo’n 120 km), derde dag naar Veerle, vierde dag de hele dag in de regen naar Hoxter (met umlaut op de o maar zo’n Dell keyboard is dat wat lastig). De route vanaf Arnhem is onderdeel van een Duitse fietsroute, die voert naar Berlijn (uiteindelijk moet die route voeren naar St. Petersburg of hij voert er al).
De laatste dag met af en toe een (lekkere) plensbui stroomopwaarts langs de Weser naar Kassel, eigenlijk is dat niet helemaal correct, want de Fulda komt van Kassel naar Hannoversch Munden (afgekort Hann. Munden), en daar gaat hij samen met de Werra over in de Weser. In Duitsland is dat een populaire route, omdat de route langs de rivier redelijk vlak is. We zagen dan ook aardig wat vooral oudere (nou ja oudere, we gaan langzamerhand ook bij die generaties behoren) Duitsers, zowel Helmuths als Hannelore’s, maar veel met helmen (zoals wij ook).
In Kassel heeft mijn lieve Tooltje me opgehaald, terwijl Peter met een kennis (daar konden we ook slapen) nog verder ging naar Wurzburg. In totaliteit hebben dan zo’n 620 km gefietst (Peter nog wat meer, want hij was vanuit Purmerend gestart en heeft me in Hilversum opgehaald, baas boven baas). De proef was geslaagd, de 600 km had ik afgelegd, ik vreesde wel wat zadelpijn, maar veel inwrijven (het zgn Pim Fortuin gevoel) heeft me goed geholpen. Eerlijk gezegd was ik wel wat moe, maar dat kwam (ook?) omdat ik die vijf dagen slecht geslapen had (zo’n vreemde man naast je is ook wel wennen zijn).
Na Kassel heb ik nog regelmatig het Almere rondje gedaan of ook vaak via Stichtse Brug, Nijkerk naar Amerfoort (Jeroen en Hanneke) gefietst. Een ander mooi rondje is Weesp, Diemerbos, langs de Gaasp, langs het Gein naar Abcoude, Baambrugge, Loenersloot, Loenen, langs de Vecht richting Breukelen, Scheendijk, Tienhoven (vooral daar is het prachtig en heerlijk rustig), Hollandsche Rading, Lage Vuursche, Hoge Vuursche en terug richting Bluk naar huis.
Ook nog terug van Langweer naar huis gefietst, met de auto is dat ongeveer 110 km, ik wist er ongeveer 140 km van te maken, een goede kaart is dus nooit weg .....
Ondertussen is het dan 1 juli geworden en zit ik in mijn pensionada tijd en dat bevalt me prima. Afscheid van IBM genomen en van het ingezamelde geld prachtige fietstassen besteld en inmiddels geleverd ( merk Vaude, zie ook de foto). Alle gevers langs deze weg, hartstikke bedankt, ik ben er enorm blij mee.
Andere routes die ik gedaan heb zijn naar Garderen heen en weer, waar Hans en Sophie verblijven, vanuit Zutphen naar de Lutte en vanuit Hilversum bij Floor in Zutphen op bezoek (108 km bij een temperatuur van ongeveer 30°C). Ook hebben we samen met Peter in twee dagen de Mergelland route gefietst om vast aan het heuvel landschap te wennen, dat lukte aardig.
24 augustus wordt dan de grote dag. Ondertussen gaan we vast een stempel halen in Haarlem (vanuit Hilversum op de fiets), krijgen we een cursus ‘spaken vervangen’, moet ik nog een paklijst maken dan wel controleren.
Het begint het er nu op te lijken, 24 augustus is er sneller dan ik denk .....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Voorbereiding en reisverslag van onze trip naar Santiago di Compostela. Deze fietstrip voer ik samen uit met Peter van der Nes

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 34051

Voorgaande reizen:

28 Mei 2019 - 28 Mei 2019

De Limes

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

Berliner Lufte

20 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Oostenrijk met Jeroen

24 Augustus 2007 - 26 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: