Normale dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wim - WaarBenJij.nu Normale dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Wim - WaarBenJij.nu

Normale dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 September 2007 | Spanje, Madrid

Door het late internetgebeuren, wat later de wekker laten aflopen (7.40). Na een Spaanse ontbijt en de boodschappen in een klein plaatselijke winkeltje, bijna verkeerd gereden, maar Peter corrigeerde me gelukkig snel. Op weg naar Leon, de route voor de fietsers wijkt in dit geval af van de pelgrims, zij volgen een redelijke druk zeg maar Route National (de N120 in dit geval). Hoevel wij dus daarop mogen rijden, leiden ze ons om via kleine plaatselijke weggetjes. Je slalomt bij wijze van spreken om de grote N120. Rond 11:30 waren we in Leon, daar de kathedraal bezocht, stempel gehaald. Het is weer een heel andere kathedraal dan in Burgos, maar kenmerkt zich door veel gebrandschilderde ramen, liefst 1800 vierkante meter. Daarvoor even lekker koffie gedronken, waarbij we op een soort promenade zaten, zodat we de mensen goed konden bekijken (en zij wij, in onze fietskleding). Leon kent het Casa de Botines, ontworpen door Antonio Gaudi, hoewel een opvallend gebouw vond ik andere gebouwen van Gaudi spannender.
We zagen nog even Sjoerd en onze Belg, Luc, maar die waren er snel van door.
Verder op weg, we zouden weer een grindpad krijgen van 4.5 km, maar dat hebben we gemeden. Via die prachtige brug Hosptial de Orbigo, waar we de Dalfsense meiden ook nog zagen, op naar Astorga

Daar slapen we in een refugio met 50 slaapplaatsen op de 1e verdiedping, dus hoe de nachtrust wordt is een vraag.

Morgen naar de Cruz de Ferro (1300 m) voor de bekende steen.

Nu eten, wat we moeten op tijd in de refugio zijn, anders liggen we buiten ....

A demain

• 23 September 2007 - 16:14

Moyal:

Het eind komt zo langzaam aan in zicht. We hopen dat de laatste lootjes deze keer niet de spreekwoordelijke zwaarste voor jullie zullen zijn. Sterkte !

• 23 September 2007 - 16:31

Janny De Bruin:

Hallo Wim,
    Ik geniet van alle verhalen en foto's van jullie fietstocht. Gezien het aantal kilometers zit het er bijna op.
    Hou je haaks en geniet ervan, groet

Janny