Een aparte dag of een ezel stoot zich ... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu Een aparte dag of een ezel stoot zich ... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Een aparte dag of een ezel stoot zich ...

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 September 2007 | Frankrijk, Parijs

Na het internetten, heerlijk gegeten, bijna aan de oevers van l'Adour (riviertje dat door Dax loopt), op de fiets terug naar de auberge of te wel het oude klooster. Na voor mij een uitstekende nacht, een eenvoudig doch voedzaam ontbijt. We keken naar buiten en zagen een ezel staan, toen begon ons wel een en ander te dagen, want toen we gisteravond binnenkwamen, lagen er wel spullen met daarbij een grote strooien hoed in de lobby.
Tijdens het ontbijt heb ik Tola nog even gebeld, want het is onze trouwdag (iedere vergelijking met een ezel berust op zuiver toeval ....), wel apart op deze wijze je trouwdag te "vieren".
Na het ontbijt naar buiten, om de spullen op te laden, de ezel stond gewoon los voor de ingang, ik ging er een beetje voorzichting langs, ik was toch bang dat de ezel een trap met zijn achterpoten zou geven. De eigenaar bleek een Belg uit Namur/Namen te zijn en hij vertelde dat de ezel gewoon los kon blijven staan. Hij wachtte op zijn vriendin om verder te gaan. Even later kwam zijn vriendin naar buiten en gaf de ezel een knuffel, vervolgens ging ze weer naar binnen voor het ontbijt. Het dier draaide zich ook om en balkte (zo heet dat toch?) en stond daarmede met zijn kop in de ingang. We hebben nog even foto's gemaakt en zijn toen vertrokken op weg richting Pyreneeën, het was een beetje mistig en frisjes, dus jassen aan.

Bij Peyrehorde inkopen gedaan bij een Intermarche, waarvoor we iets moesten omrijden. Koffie gedronken bij Sorde l'Abbaye en gelunched in Sauveterre de Béarn met een prachtig uitzicht op de Gave d'Oloron. Nog even Nederlanders daar gesproken en een stempel gehaald bij de Mairie. Inmiddels hadden we wat flinke klimmetjes met 7 en 9% achter de kiezen of beter in de benen, dat voel je wel en het is ook redelijk hijgen en zweten.
Plotseling merkte Peter dat hij zijn tas met fototoestel en pasjes miste. In de buurt zoeken, rien dus. Denken, denken, we hadden een paar km terug onze jassen uitgedaan, omdat het weer was opgeklaard. Wij snel weer terug, Peter zelfs in iets hogere versnelling. Na een paar km zag ik Petere weer staan in gesprek met een echtpaar met een NL kenteken. Zij hadden de tas gevonden, Peter had bij het uitdoen van zijn jas de tas achterop gelegd en ja toen is het gebeurd. Eind goed, al goed. We nemen er dus vanavond een biertje, ik op onze trouwdag en Peter op de tas. Onder welk motto moet je dit nu scharen, dat laat ik graag aan de kenner over (hij heeft St. Jakob met zich mee of een ezel stoot zich etc).

Onder een lichte bewolking zijn we doorgefietst, nog even een meloentje weggewerkt en op naar Oloron. Via de ODT een hotel geboekt en een mooi stempeltje gehaald. Snel ingecheckt, biertje en nu aan Internet.
Afhankelijk van het weer morgen, de spieren, de nachtrust, gaan we de Col du Somport op, 1600 m hoog, een klim van 50 km.
Ik hoop dat ik goed kan slapen, want ik vind het wel spannend.

A demain, hoop ik

  • 11 September 2007 - 17:37

    Hans En Lya:

    Jongens, wat was er veel te lezen zeg. Je doet wel je best hoor Wim en dat je daar ook nog energie voor hebt. Je bent een held. Leuke avonturen en we merken dat jullie ook erg genieten ondanks de inspanningen. En die ezel.............ach gelukkig is alles goed gekomen. Nou, weer veel succes met jullie verdere tocht en we houden jullie in de gaten.

  • 11 September 2007 - 18:13

    Jeroen:

    Heren,

    Wat gaan jullie snel, bijna in Spanje. Kunnen jullie mooi de Rabobank mannen helpen bij het verdedigen van van het Doro van Menchov. Morgen fietsen zij in en rond Andorra, zal morgen op de tv kijken of we twee krasse knarren met een stempelkaart in de kopgroep zien.

    Morgenavond speelt Max voor de KNVB beker, zal je mailen hoe het gaat. Hopelijk heeft Max weer een venijnig schot van uit de twee lijn. Ga nu slingers ophangen voor de verjaardag van Pepijn.

    Succes en geniet ervan.

    Jeroen


  • 11 September 2007 - 18:26

    Floor:

    Jee zeg wat bijzonder zo een pelgrimage per ezel! Iets voor volgend jaar ? :-)
    Succes met de pyreneen! Ik ben benieuwd hoe jullie dat vergaat! Wij zijn inmiddels weer terug in het koude kikkerlandje alwaar we morgen weer aan de slag gaan. En ook wij zingen voor pepijn morgen natuurlijk! Extra hard, voor jou ook!
    x, Floor

  • 11 September 2007 - 18:30

    Janny:

    Vergeet niet af en toe even naar boven te kijken als je in de buurt van Jacca bent. Toen ik daar in het ziekenhuis lag kon ik de prachtige gieren boven de bergen zien zweven. Jullie gaan zo'n mooie tocht maken, geniet er van. De Oroel en het klooster San Juan de la peña. Echt de moeite waard.

  • 12 September 2007 - 09:24

    Peter K.:

    Hi Wim,
    Tot nu toe lukt het me niet om je een berichtje te sturen, maar ik probeer het gewoon opnieuw. Mooie verhalen, ik lees ze met plezier! Sterkte in de Pyreneeën. Misschien nog even langs Lourdes voor wat geesteljke Epo? Of zit ik dan helemaal buiten de route?
    Ahoi
    Peter

  • 12 September 2007 - 18:08

    George:

    Hoi Wim (en Peter),

    Jullie reis ziet er fantastisch uit.
    Fijn dat alles goed verloopt. De komende dagen dus het echte werk. Maar met St Jacob op de bagagedrager gaat dat lukken.

    Succes en vergeet niet de zonnebrand te gebruiken in de bergen.

    Groetjes van
    George, Els en kids

  • 14 September 2007 - 14:53

    Jose:

    Ha die Willem en Peter,
    Wat zijn jullie al ver zeg!Ik heb even moeten bij lezen na mijn vakantie. Ik heb wel van je verhalen genoten Wim.Wat geweldig dat je zoveel schrijft.
    Ik ben weer terug uit de polder. Heb genoten in een vakantiehuisje in de buurt bij Blokzijl. Lekker gefietst,maar wel in een dames tempo hoor. Mijn vriendin had erge last van haar rug, maar het is haar gelukt. In Giethoorn ,de Weerribben Kahlenberg geweest. Fantastisch ! Wat is Nederland toch mooi. Er was weinig zon maar gelukkig ook geen regen.
    Volgende week helaas weer aan het werk.

    Een dikke knuffel voor jullie allebei.
    Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Voorbereiding en reisverslag van onze trip naar Santiago di Compostela. Deze fietstrip voer ik samen uit met Peter van der Nes

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 34038

Voorgaande reizen:

28 Mei 2019 - 28 Mei 2019

De Limes

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

Berliner Lufte

20 Mei 2017 - 05 Juni 2017

Oostenrijk met Jeroen

24 Augustus 2007 - 26 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: