De Klap - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu De Klap - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wim - WaarBenJij.nu

De Klap

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Augustus 2007 | Frankrijk, Parijs

In Ham hebben we een lekker menuutje gehad, gelukkig wist ik van een vorige ervaring, dat ik geen Gesiers hoefde, dus dat overgeslagen. Met een glaasje wijn en Bart Vos weer gelezen redelijk geslapen. Met het windje in de rug terug naar de route, die we na 10 km bereikten.Op weg naar Noyon, voor de stempel en koffie. Weer was nog steeds droog en een een lekker zonnetje. Via Noyon naar Compiegne. Een stukje door het Foret de l'Aigue gereden, bij de ecole communale lekker gegeten. de theedoek (Tineke nog bedankt voor de tip) nog gebruikt.
Na de lunch op weg naar Compiegne waar we stempels en koffie kregen. Langs rustige D-wegen met mooie vergezichten en soms licht glooiend, verder op weg naar Clermont.
De volgende passages zijn een beetje in Telegraafstijl, dus liefhebbers kunnen doorlezen, anders naar de volgende alinea.
Even voorbij Entre St. Denis waren we net een kruispunt gepasseerd. Ben had zich inmiddels weer bij ons gevoegd, toen we een enorme klap hoorde. Ik zelf dacht dat een vrachtwagen door een diepe kuil was gegaan. We keken om en daar lag een bestelwagen of SUV op zijn kant tegen een lantaarnpaal aan; een andere auto aan de kant. Gelukkig waren er andere mensen snel ter plaatse. We hoefden geen hulp te verlenen; ons Frans en onze EHBO kennis is ook niet zo groot. Ook maar geen foto's gemaakt voor Geenstijl.NL. Mijn maag was toch een beetje omgedraaid de eerste paar kilometers. Je moet er niet aan denken dat we net op het kruispunt hadden moeten wachten, toen het gebeurde. Ruim 10 km verder, kwamen de ambulance en de politie ons tegemoet .....
In Clermont gaan we in een Clermotel (ook een soort Campanile) slapen. Intermarche op 1 km afstand, dus morgen snel boodschappen doen. Voor de statisici 96.8 km; de anderen iets meer,maar ja ik rij geen meter teveel.

Morgen op weg naar ....

Nog steeds een AZERTY keybord, dus tikfouten ::::

• 31 Augustus 2007 - 21:34

Ilse:

Dag Wim,
    Wat een geweldige tocht.
    Ik krijg ook zin in zo iets avontuurlijks, maar gelukkig houdt mijn onsportiviteit me tegen.
    Heb veel bewondering voor je
    hartelijke groet
    ilse

• 01 September 2007 - 06:45

Simon:

gaat lekker zo te lezen. Geniet ervan.

• 01 September 2007 - 10:28

Floor En Olga:

Vanaf een AZERTI toetsenbord in Chamonix, snappen we nu heel goed waar al die typefouten vandaan komen. heel veel succes en plezier!!!!

• 01 September 2007 - 11:11

Hans En Lya:

Hoi Wim, leuk al die belevenissen per mail elk keer. En we lezen wel door die typefouten heen hoor, geen probleem.Vinden het al knap dat je daar nog de puf voor hebt na zo'n inspannende tocht elke dag. Goede reis weer en doe voorzichtig. Je ziet maar weer. Veel plezier en liefs van ons.

• 02 September 2007 - 11:15

Jeroen:

Hoi Pap,

Begrijp nu waarom ik niet zo heel goed ben in Nederlands schrijven. We hebben jarenlang thuis zeker een Azerty toetsenbord gehad. Al die jaren bijles hadden dus opgelost kunnen worden door een normaal qwerty toetsenbord. Bedankt! Greet
    je weet nu dat ik er niks aan kon doen, de bijles was wel altijd gezellig, daarvoor alsnog dank.

EHBO op zijn frans is 69!

Succes en geniet ervan.

Jeroen