Het slot - Reisverslag uit Wildschönau, Oostenrijk van Wim - WaarBenJij.nu Het slot - Reisverslag uit Wildschönau, Oostenrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Het slot

Door: kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Mei 2017 | Oostenrijk, Wildschönau

We waren al weer op tijd op pad, met gelukkig weer prachtig weer.
Vanuit het hotel rechtstreeks naar de Inn gefietst. Eerst fietsten we achter een hoge dijk, waardoor we geen uitzicht op de Inn hadden.
Maar na een aantal km konden we op de dijk fietsen, met een mooi uitzicht op de rivier. Af en toe van de dijk af gingen we door lieflijke dorpjes. Door Kiefersfelden en Kufstein, op weg naar Wörgl.
Hier hebben we bij (soort) konditorei gestopt, waarbij we ons en de accu's opladen voor de klim naar Niederau, natuurlijk met de traditionele melk maar ook lekkere kuche.
Tegen de klim had ik wel een beetje tegen opgekeken. Namelijk als je die met de auto rijdt, lijkt de klim redelijk steil, maar met de ebike en een vrij hoge ondersteuning viel het 100% mee. Bij Wastlhof, dat nog gesloten was voor de gasten, was alleen Otto (kok en broer van de eigenaresse Margrit) aanwezig. Hij keek verbaasd op dat wij met de fiets er waren.
Later kwam Frau Brunner en Magrit, waarmee we gezellig twee biertjes hebben gedronken.
De wens van Jeroen was om nog de berg richting Anton Grafhütte op te fietsen, dat hebben we ondanks de twee biertjes toch gedaan. Jeroen ging op zijn laatste stukje "peut", ik had gelukkig wat meer ondersteuning. Op de berg bij Nordhorn (? voor de skiërs bekend hebben een soepje gegeten.
We zagen het niet meer zitten om de steile afdaling met de fiets te doen, vrij wel grint en kiezels op het pad, waar je op weg kan glijden.
Jeroen heeft grotendeels naar de lift gelopen, omdat de peut op was, ik kon het merendeel nog op de fiets doen. Met de fiets in de gondel naar beneden.
Snel onder de douche, want Jeroen had geregeld dat we met de burgemeester bij Wastlhof op de foto gingen.
De burgemeester was een vrij jonge knaap (30 jaar oud?). Koffie met gebak en met Margrit, de burgemeister en wij speciaal nog in fietskleding op de foto.
Het weer was inmiddels omgeslagen, onweer op komst, dat spoedig losbrak. We zijn op tijd naar het Gastehaus Sonja gegaan, waar wij slapen - het hotel was nog dicht en er werd nog e.e.a verbouwd.
Lopend naar het eten in een ander restaurant.
We zijn er nog niet uit wat we de komende dag(en) gaan doen, ook afhankelijk van het weer.

Al met al was het een heel bijzondere en mooie trip, waar ik met veel plezier en ook trots op terugkijk. Ik bedank natuurlijk Jeroen voor deze onvergetelijke gebeurtenis, maar ook natuurlijk Tola, Hanneke, Max en Pepijn die hun echtgenoot en vader hebben laten gaan.

Morgen dus een vraagteken, maar vanavond ga ik met een fantastisch gevoel slapen .......

P.s. Ik bedank ook allen die gereageerd hebben, dat is erg dankbaar.

• 30 Mei 2017 - 21:08

Hanneke:

Oh Wim wat een prachtig verslag weer, zo leuk om te lezen. Wat heerlijk dat jullie zo'n fantastische reis met elkaar hebben gemaakt en jullie mogen enorm trots zijn!! Geniet nog lekker van een paar dagen relaxen in Oostenrijk en hoor wel wanneer wij jullie in Nederland kunnen huldigen

• 30 Mei 2017 - 22:01

Tola:

Lieve mannen ,wat een prestatie !!ik ben ontzettend trots op jullie

• 30 Mei 2017 - 22:10

Ger Van Rookhuizen:

Hoi Wim,
    Wat een geweldige prestatie! Chapeau bas.
    Terecht dat je trots bent.
    Bedankt voor je verslagen. Het was een genot om ze te lezen.
    Nog heel veel plezier in Oostenrijk.
    Hartelijke groeten van Marijke en mij.

• 31 Mei 2017 - 11:07

Dick:

Onze hartelijke felicitaties met het voltooien van deze grootse prestaties!

Riet en Dick