Marienfeld - Detmold - Reisverslag uit Detmold, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Marienfeld - Detmold - Reisverslag uit Detmold, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Marienfeld - Detmold

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 Juli 2017 | Duitsland, Detmold

Blijkbaar goede en voldoende wijn gehad heerlijk geslapen. Zoals jullie in het vorige verslag hebben kunnen zien, heb ik in het donker getypt (zeg maar blind typen met af en toe het licht van de mobiele telefoon), Vooral de laatste paar zinnen vormen een mooie puzzel.

OP tijd weer vertrokken, het was een beetje fris. Wel even door Gütersloh, op aanraden van de aardige mevrouw van het hotel. We besloten een stuk af te snijden (we slingeren aardig en de schrik van de 950 km willen wat beperken tot bv 900 km).
Of onze lieve heer dat gemerkt weet ik niet, maar de eerste haarscheurtjes begonnen op te treden. Paul merkte dat bij Wiedenbruck dat zijn achterrem niet meer goed functioneerde; Gelukkig kwamen we vrij snel langs een grote "rad-shop" waar de reparatie meteen kon plaatsvinden. Ondertussen gingen we koffie drinken bij een supermarkt dar vlakbij. Koffie, maar veredeld slootwater komt ook aardig in de buurt (weer een strafje van onze liever heer?).
We konden veilig onze weg weer vervolgen. We staken weer een stuk af, rechtstreeks naar Verl (lieten Rietberg en Neuenkirchen liggen). IN Verl stopte Paul bij de apotheek voor een paracematol. Gelukkig had ik die (als ervaren tourfietser?) bij me. Hij had nog wel wat last, maar heeft zich kranig geweerd.
Lunch bij het plaatsje Schloss Holte - Stukenbrok (Italiaans Paul spaghetti - ik rucola salade met parma - ik vroeg om een glas melk - de aarige ober vertelde dat dit het eerste glas melk was wat hij verkocht!! - het stond als Cola op de afrekening - om het wonder voor hem nog groter te maken, heb ik tweede glas melk ook besteld en opgedronken. Overigens het kasteel hebben we helaas niet gezien.
De weg vervolgd na een aantal km kwamen we weer in een plaatsje waar een stuk van de Berlijnse muur was te bewonderen (het eerste stukje Berlijn hebben we dus al gehad - dat nemen ze niet meer van ons af). We passeerden ook nog Dokumentationstelle Stalag - een kamp dat in april 1945 door de Amerikanen is bevrijd - daar zaten 8500 Russische krijgsgevangen. Verder door Augustdorf, daar zagen we toch een redelijke berg, daar zaten we nog niet op te wachten. Gelukkig staken we daar dwars door heen op weg Detmold. De ober van de lunch had ons versteld dat het mooie stad is.
Op Booking.com eigenlijk niets fatsoenlijk te vinden, onze ervaring is dat hier in Duitsland lang niet alle hotels in Booking staan. Dus we hebben een hotel uitgezocht bij Tourist Information .
We vonden een redelijk goedkoop htotel vlakbij de Bahnhof, gerund door een echtpaar van rond de 80. Redelijk rumoerig, dus dat wordt met oordopjes slapen, maar wel leuk.
Snel gedoucht en lekker door het mooie Detmold gelopen, een lekker maaltijd buiten aan een kanaaltje met een heerlijke Duitse wijn erbij.

Morgen richting Hoxter en dan een stukje langs de Weser rijden - ook leuk.
Ga nu stoppen bijna 23:00 uur en de mb beginnen mee te tikken, hier geen internet werkend gekregen dus via de persoonlijke hotspot van de mobiele telefoon

Het kan zijn dat het verslag niet afkomt, hier werkt internet niet, dus het gaat via de persoonlijke hotspot van de telefoon, hoop dat ik binnen de MBś blijf.