Het echte werk? en gesturzt - Reisverslag uit Waldhausen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Het echte werk? en gesturzt - Reisverslag uit Waldhausen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Het echte werk? en gesturzt

Door: KIeoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 Mei 2017 | Duitsland, Waldhausen

Op tijd vertrokken uit Döttingen, na een warme nacht, naar Braunsbach. De gevolgen van de stortvloed kon je daar nog wel zien. Bij Gieslingen gingen we onder de hoogste brug van Duitsland door (185m, autobaan Heilbronn - Nürnberg). De route volgde de rivier de Kocher en kende gemene klimmetjes en ook wel vals plat. De ondersteuning was erg prettig.
Na het dal van de Kocher volgden we het dal van de Jagst (ook weer een jeugdherinnering - mijn eerste auto was een Fiat Jagst - zeer modern met handgas - erg handig als je op een rustige snelweg reed kon je je voet van de gaspedaal halen).
In Gründelhardt fietsten we over de stoep, waar ook voetgangers konden lopen - ik vond het niet handig en wilde eraf een klein stuurfoutje en toen lag ik - gelukkig lichte schaafwonden op elleboog en knie - Dettol was bij de hand. Broodje en fris gekocht in Honhardt in een fraai lokaal winkeltje, waar je niet kon pinnen. Hier krijg je nog Eurocenten terug!
Geluncht in Ellwangen, een leuk plaatsje, waar (tot mijn verrassing) het hoofdkantoor van Varta (batterijen) is gevestigd.
De klimmetjes drukten het gemiddelde, maar je merkte het ook in het elektra gebruik. Omdat we nog maar ongeveer 25 km ondersteuning hadden, zijn we gestopt in Waldhausen - als zuinige Hollander heb ik wel wat meer km over, Jeroen minder, het feit dat hij iets zwaarder is, zal daardoor wel mee te maken. In totaal vandaag 80km, wel met een afdaling waar Jeroen 60 km/uur haalden (ik 58km - hard genoeg).
Gelukkig is het niet zo warm als in NL (33-34 graden hoorden we van Tola), we schatten ongeveer 26 graden - een redelijke tegenwind maakt het draaglijk.
De laatste twee hotels liggen vlak naast een kerk - de kerkklokken horen we goed - ideale hotels voor Tola dus, die dat als muziek in oren hoort klinken. Morgen nog een paar klimmetje (we stijgen van ong 400 tot ong 600m), waarna we het Donau dal oversteken richting Augsburg.

Even nog een p.s.
De reacties zijn erg leuk - het verslag kan je straks mooi als album laten printen - de foto's moet ik er nog bijzetten- de leuke en opbeurende reacties zie je dan ook.
Ger, je hoeft geen 100km per dag te maken - 50-70 km is ook prachtig.

• 28 Mei 2017 - 09:57

Reddie:

Klinkt allemaal lekker, maar kijk uit hoor, vallen met e- bikes doen er hier al genoeg !!!!
    Veel plezier !!! Reddie

• 28 Mei 2017 - 22:04

Ilse:

In Amsterdam zie je regelmatig bordjes:"rijden op de stoep wordt beboet"! En tegen Paul blijk je zelfs gezegd te hebben: " rij niet van de stoep af, want dat is slecht voor je banden".
    Dat is geen goed voorbeeld ten opzichte van je zoon, Wim! Ik heb geweldige bewondering voor je zoon, dat hij het nog steeds vol houd, zo lang te fietsen per dag zonder training...
    Ben blij dat jullie óók nog tijd hebben om van de omgeving te genieten.

• 28 Mei 2017 - 22:33

Wim :

Ilse,
    in Duitsland mag je vaak op de stoep rijden waar ook de wandelaars lopen, althans dat hebben we hier een groot aantal keren gehad.
    We rijden daardoor inderdaad van de stoep af, maar natuurlijk niet met volle vaart maar gewoon rustig.
    Ook belangrijker dat je goede hard opgepompte banden hebt.
    We genieten van het mooie landschap. We vinden het wat lastig om kerken of musea te bezoeken, omdat je dan je (dure) fiets met de bagage erop alleen moet laten.

Nb We hebben nog geen weegschaal gezien, of we dus afvallen ?????