Eberbach Döttingen - Reisverslag uit Döttingen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Eberbach Döttingen - Reisverslag uit Döttingen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Eberbach Döttingen

Door: kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Mei 2017 | Duitsland, Döttingen

Toen we opstonden was het weer al weer prachtig en dat is de hele dag gebleven.
We volgden eerst een tijd de Neckar, dat was een mooie tocht via Neckargerach, Obrichem, Hassmersheim (eigenlijk met Ringel S, maar hoe je dat op deze site), waar we koffie gedronken bij een bikeshop (ook de Duitsers gaan de Engelse termen gebruiken). De mevrouw die ons hielp vertelde dat er veel Nederlanders voorbij kwamen - de route naar Rome is haae bekend. We hebben ook meteen de banden gecontroleerd en bijgevuld (nou ja we - ik heb de fiets vastgehouden en Jeroen mocht op de knieën). Verder naar Gundelsheim en Bad Friederichshall, waar we de Neckar achter ons lieten. Overigens op de Neckar kwamen we ook een paar Rijnaken tegen.
We volgden het Kochertal. Bij Neuenstadt lekker buiten gelunched en de accu's weer deels opgeladen. We passeerden fraaie plaatsjes; het gebied is ook erg fraai. We kwamen veel mensen op de fiets tegen en hebben er ook natuurlijk een aantal ingehaald. We eindigden in fraai slot in Döttingen.
Op de Duitse tv zagen we een stuk over Braunsbach, dat ongeveer 4 km verder ligt dan Döttingen. Vorig jaar op 29 mei is daar een vreselijke stortvloed geweest met een enorme ravage, zie b.v. http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.die-flut-vom-29-mai-2016-braunsbach-nach-der-katastrophe.22c8b196-2ecd-4d41-b1ba-966840dde75a.html.
Een (Bundes?) minister kwam vandaag het gebied bezoeken, wij zijn benieuwd wat we morgen daarvan nog zien.
Afstand vandaag 115 km - de ebikes zijn heerlijk, je voelt wel dat je wat gedaan hebt, maar je komt niet 'kapot' aan.
Oostenrijk komt langzaam in de buurt.

• 27 Mei 2017 - 08:00

Floor:

Mooi hoor wat jullie allemaal zien. En leuk dit samen te doen!
    Geniet er van!

• 27 Mei 2017 - 09:01

Ger Van Rookhuizen:

Jeetje Wim, wat is dit leuk om te lezen! Ik zou er zo zin in krijgen om ook zoiets te ondernemen, maar voor ruim 100 km per dag deins ik toch terug. Heel veel plezier nog met Jeroen en als je door blijft schrijven, heb je er een trouwe lezer bij.

• 27 Mei 2017 - 16:24

Ank En Piet:

wij volgen jullie van dag tot dag en genieten van jouw reisverslag.

nog veel plezier samen. ank