Euskirchen - Spay - Reisverslag uit Spay, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Euskirchen - Spay - Reisverslag uit Spay, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Euskirchen - Spay

Door: kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

23 Mei 2017 | Duitsland, Spay

Relatief vroeg naar bed gegaan, dus we werden voor de wekker wakker om 7:15 uur. We konden dus mooi op tijd vertrekken. Het was weer prachtig weer, dus de windbreker was niet nodig - wat boffen we toch, maar zoals we al vaker zeggen Gods kinderen hebben Gods weer (en nu maar hopen dat het weer zich zo voortzet - want anders: God straft ......). Door het vlakke land met wederom veel landbouwgewassen (Suikerbiet, koolzaad, tarwe, gerst? en ook weer aardbeien) kwamen we na ongeveer 40 km aan bij de Rijn.
We passeerden Remagen (waar de Amerikanen in Tweede Wereldoorlog al eerste de Rijn zijn overgestoken - de ingestorte spoorbrug is nog duidelijk herkenbaar). Het eerste stuk was prachtig, maar je gaat ook langs industrie terreinen, omdat er havens aan de Rijn zijn - dat is dus even minder. Bij Bad Breisig lekker gelunched en de accu's meteen opgeladen. Niet echt nodig, want we hadden deze keer de wind grotendeels in de rug, maar wel lekker, daardoor konden we het laatste stuk op Tour of op Sport rijden (iets meer ondersteuning dus).
Bij Weisenthurm passeerden we de brug naar Neuwied - dat gaf een jeugdherinnering, mijn broer heeft daar in 1959 (? schat ik) de kruideniersvakschool gevolgd - achteraf voor niets wat hij is het verwarmingsgebeuren ingegaan).
Bij Koblenz de Moesel overgestoken, daarna hadden we nog wat stukken met kasseien - goed voor het Parijs - Roubaix gevoel.
We eindigen in Spay met 110 km op de teller. In het hotel natuurlijk van de wijn genoten van dit gebied - Boppard Hamm.
En Jeroen genoot van zijn eerste schnitzel - er zullen er nog wel een paar volgen.
Morgen grotendeels ook langs de Rijn - het weer ziet er weer prachtig uit.

• 24 Mei 2017 - 13:38

Dick:

Dat is genieten, lijkt mij, zowel de prachtige route als 's-avonds het innemen van "brandstof", zoals ik op de foto zie.
    Veel succes verder, Wim en Jeroen!

• 24 Mei 2017 - 18:49

Nel Thiele:

Leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie fietstocht .
    De dag van vertrek was voor Wim misschien wat minder gunstig zo net na een feestje maar dat maakt hem niets uit. Wim en Jeroen wij hopen dat het weer zo blijft en veel succes met de komende kilometers.
    Groetjes Jo en Nel.