Herkenbosch Euskirichen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Herkenbosch Euskirichen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Herkenbosch Euskirichen

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 Mei 2017 | Duitsland, Euskirchen

Na een goed ontbijt - dat mag ook wel voor die prijs, hoewel we sliepen in een suite met beneden een kamer en boven de slaapkamer met zowel bad als douche - via Vlodrop al snel Duitsland in.
We volgden grotendeels de Rur (in NL de Roer, die bij Roermond uitkomt - zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Roer_(rivier) - dus redelijk tot goede fietspaden.
We hadden prachtig weer met een prima temperatuur, maar nog wel een stevige wind die grotendeels tegen was. Het gemiddelde was dan ook net onder de 20 km/uur.
De route voert langs fraaie landbouwvelden met tarwe en opkomende bieten. Ook hebben we aardbeien velden gezien, die al geplukt werden, de aardbeien onder een soort grote overkapping.
Lunch in Jülich, ook om de accu weer op te laden - als je een tandje hoger fietst, dan redden we de afstand niet.
Bij Niederau bij een Dönner tent nog wat fris genomen, maar ook een Turks broodje - Jeroen had er zijn.
Let wel Niederau is onze eindbestemming, dus die hebben we al gehaald!!!
Vandaar nog ruim 27 km naar Euskirchen, waar we slapen in het Design hotel - een apart hotel met spiegels op de kamer en weelderige tekeningen, maar redelijk rustig.
De route volgen is soms wat lastig, Jeroen heeft zijn leesbril niet op en kan het niet leze, dus het hangt van mij af - sommigen weten het dan wel?? . Als we dan een afslag gemist hebben of te vroeg zijn, dan helpt Google ons weer op weg.
Vandaag ruim 100 op de teller, in totaliteit iets over de 300 km!
Morgen richting de Rijn, waar ons tochtje langs de Rijn kan gaan beginnen. (wie zong dat ook weer?)

• 23 Mei 2017 - 00:34

Floor!:

Toppers! Geniet er van!

• 23 Mei 2017 - 11:14

Hanneke:

Leuk Wim zo'n verslag!! Volhouden kanjers

• 23 Mei 2017 - 21:52

Kose:

Grappig dat je schrijft dat je de route soms kwijt bent
    En dat Jeroen z'n leesbril miet
    Op heeft