Rustdag - Reisverslag uit Ballenstedt, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Ballenstedt, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 Augustus 2017 | Duitsland, Ballenstedt

Een goede nachtrust gehad, geen "gestress" om de tassen voor en achter weer vol te proppen en het gewicht ongelijk gelijk te houden.
Rustig ontbeten, daarna de mail nog even bekeken, Tola succes gewenst met haar golfwedstrijd op Albatros, aantal spullen gewassen en maar hopen dat 's-avonds een beetje droog is.
Museumpje aan de overkant bezocht, paar kamers over de bewoners van het nabijgeleden van het nabijgelegen kasteel. Het hotel is in het slot gevestigd, dat blijkbaar gebruikt voor het gasten, personeel of opslag.
Verder in het museum een tentoonstelling over een groot gebouw voor de opvoeding van de jugend voor en tijdens de tweede wereldoorlog.
Het gebouw is ten tijde van de DDR voor vergelijkbare doeleinden gebruikt. Nu is een soort particulier gezondheidscentrum. We zagen boeken en rapporten van de jeugd, waar je op zijn zachtst gezegd vraagtekens bij zet.
Met de bus naar Quedlinburg, een weer mooi stadje met een fraaie markt met fachwerk-huizen. Op het terras gezeten en daar de voorbij lopende mensen bekeken en soms van commentaar voorzien. Paul kon de verleiding niet weer staan om van een bockwurst (meen ik) te genieten
Terug gelopen naar de bus bij de bahnhof (vergeten te vragen wo ist der Bahnhof ..) , waar o.i. nog een typisch Oost-Duits of communistisch staaltje meemaakte. We wachten op de bus 318, die zagen we op een gegeven moment, maar stond die op de vertrekplaats. Wij erheen gelopen, Paul vroeg aan de chauffeur of hij iets mocht vragen. Nein, er war jetzt an das essen (Dick, als dat richtig Duits is).
Terug in hotel, de was wat dichter bij het raam gehangen om beter te drogen. Aantal foto's op de site gezet. Even een powernap (toch wel lekker). Weer een voedzame maaltijd genoten en nog even koffie buiten gedronken (het is heerlijk weer). Paar NL-ers gesproken.
Op tijd naar boven voor de blog en nog wat foto's te uploaden.

Morgen ijs en wederdienende naar Köthen. We plannen vrijdag in Potsdam aan te komen, hopen dat het weer blijft meewerken, maar er zijn buiten op komst.

• 01 Augustus 2017 - 22:57

Tola:

Na een welverdiende rustdag kunnen jullie je weer morgen weer opmaken voor de laatste 300km?
    Berlijn komt in zicht. Mannen ik ben trots op jullie.xx

• 02 Augustus 2017 - 11:51

Dick:

Tola is terecht trots op jullie. Ik vind het een prestatie (tot nu toe ...)! Nog ff de tanden op elkaar en dan die interessante stad Berlijn. trouwens, Potsdam is ook de moeite waard, heeft overigens een Hollands wijkje, te danken aan - naar ik meen - Tsaar Peter.