Afbouwen - Reisverslag uit Wildschönau, Oostenrijk van Wim - WaarBenJij.nu Afbouwen - Reisverslag uit Wildschönau, Oostenrijk van Wim - WaarBenJij.nu

Afbouwen

Door: kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Mei 2017 | Oostenrijk, Wildschönau

Na het rustige ontbijt in Gastehaus Sonja, waar Jeroen zorgvuldig als hij is ook nog kleding (met die van mij erbij) heeft afgegeven, die hij wilde laten wassen, vertrokken we heerlijk licht zonder bagage op de fiets richting Auffach.
In Oberau van de doorgaande weg afgeweken richting Roggeboden, waar we bij Gasthof we koffie en thee hebben gedronken, daarbij gezellig gekletst met de baas van de tent.
Verder geklommen en gedaald; dat leek af en toe meer op mountain-biken naar Schonanger Alm, daar als gezonde Hollanders weer de melk genuttigd.
Onderweg de ski-lift bij Auffach gepasseerd, de 6-persoons gondels worden vervangen door 8-persoons gondels. Je kan je niet voorstellen, dat over ongeveer 6,5 tot 7 maanden alles klaar moet/kan zijn: Het beneden station wordt helemaal of grotendeels afgebroken, evenals het station boven, waarschijnlijk ook nog het middenstation. Verder worden alle palen (meer dan 50?) vervangen!!
Dezelfde weg teruggenomen, we gingen in Niederau langs de mountainbike winkel, omdat Jeroen een slag in zijn achterwiel had, die groter leek te worden. Helaas was de man van de fietsen niet aanwezig.
Dat zouden we dan woe-morgen langs gaan. Met de lift weer omhoog, weer naar Norderberg alm, daar wilde Jeroen nogmaals langs omdat de eigenaresse gisteren verhinderd was. We werden hartelijk verwelkomd en kregen natuurlijk een borrel aangeboden. Ik keek mijn "toolsetje" nog een keer na, had toch een spakensteller aan boord. De losse spaak hebben aangedraaid (handig als ik ben natuurlijk eerst de verkeerde kant op, maar dat zag Jeroen op tijd), de slag is stuk minder.
Terug naar de lift gefietst - nu met genoeg peut. Daar aangekomen zagen we dat er een redelijke weg terug was richting Hopfkarten/Niederau, een mooie afdaling we moesten flink in de remmen knijpen, ze begonnen soms ook wel te piepen. We waren iets te ver afgedaald en moesten weer een beetje klimmen.
Terug in Niederau de fietsen schoon gespoten, ze zaten onder het stof van het vele fietsen op de stoffige onverharde fietspaden.
Jeroen kwam op het idee om Toni, muzikant die veel bij Wastlhof optreedt(voor de regelmatige gasten van Wastlhof geen onbekende) , nog even een bezoekje te brengen. Hij was aangenaam verrast, we moesten even een biertje met hem drinken.
Snel gedouched en fitness salat bij Simmerlwirt gegeten.
Terug naar Sonja, om de spullen weer een beetje in te pakken.
Afhankelijk van het weer morgen, nemen we eerst een stuk met de trein (van Wörgl) en dan fietsen of andersom.
Het plan is omdat ook de komende dagen te gaan doen.
Nu nog even BVN kijken, ebook van Astrid Holleerder lezen en dan onder de wol (beter dekbed).

P.s. De was is nog niet terug, dus dat wordt slapen zonder p......, als dat maar gaat lukken?