Nierstein Eberlach of driemaal op mijn fietsbel - Reisverslag uit Eberbach, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Nierstein Eberlach of driemaal op mijn fietsbel - Reisverslag uit Eberbach, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Nierstein Eberlach of driemaal op mijn fietsbel

Door: kieo

Blijf op de hoogte en volg Wim

25 Mei 2017 | Duitsland, Eberbach

Na een rustige nacht, ondanks het verlies van Ajax, vertrokken we naar de pont bij Nierstein om de Rijn nagenoeg achter ons te laten.
We misten op een paar minuten de pont en moesten dus wachten. Al vrij snel sirenes van zieken-, brandweer en politie-auto's. Even later ook twee helicopters die zowel stroomafwaarts als stroomopvaarts vlogen. Na een tijdje ging de pont toch weer naar de overkant, waar we vol gingen oversteken. We hoorden nog een tijdje de sirenes. Nog wel vandaag gegoogled maar niets gevonden hierover.
We passeerden kleine plaatjes zoals Stockstadt, Gernsheim (hier reden we nog een klein stukje langs de Rijn), Lotsch en Weinheim, waar we op een leuk pleintje de lunch genoten, ook weer even de accu´s lieten bijtanken.
Omdat we bij Weinheim van de route afweken, hebben we de Duitse borden naar Heidelberg gevolg, dat ging ook goed en uiteindelijk pak je de route weer op.
Vaak gingen de fietspaden over stukken, waar zowel fiets- als wandelverkeer is toegestaan. We deden het liedje Als ik driemaal op mijn fietsbel bel vaak eer aan, omdat de wandelaars of fietsers ons niet hoorden of wilden horen?
Bij Heidelberg begon de route langs de Neckar, die we ook een stuk gaan volgen. Bij Heidelberg hadden we fraai uitzicht op de Neckar; het mooie weer hield daarbij ook. We eindigden in Eberbach 36km verder stroomopwaarts. Dorpje leuk gelegen aan de Neckar.
Op pleintje hebben kwe lekker gegeten en daarna nog even de benen gestrekt. Op een muur langs de kade hadden ze de hoge waterstanden aangegeven. Dat is eigenlijk niet voor te stellen, gauw 3 - 4 meter boven het huidige niveau.
Morgen verder langs de Necker en dan verder langs de Kocher.
Een ieder die gereageerd heeft, harleijk dank daarvoor - dat is altijd leuk om te lezen.
Voor de statistici:
- vandaag 114 km
- in totaliteit 625 km
- ongeveer 89.000 kniebewegingen
- we verwachten nog 550 tot 600 km af te leggen, met duidelijk meer hoogteverschillen.
Nog een feitje van gisteren vergeten, we passeerden toen een Engelsman die op weg was naar Athene: baas boven baas.

• 26 Mei 2017 - 12:32

Tola:

Jongens jullie gaan veel te snel!wat een feest fietsen met dit mooie weer.Als jullie zo snel gaan is Athene misschien ook een optie.
    Geniet er maar lekker van ,hier gaat alles oke xx

• 26 Mei 2017 - 14:00

Paul Str:

Jullie gaan we hard, toch zonde om zo snel door een mooi wijngebied te rijden Stockstadt en Gernsheim zijn gebieden met veel papierindustrie Dat moeten jullie gezien hebben Goede reis nog