Spay - Nierstein - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu Spay - Nierstein - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Wim - WaarBenJij.nu

Spay - Nierstein

Door: kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Mei 2017 | Duitsland, Nierstein

Heerlijk geslapen in het Flair hotel Alte Post, om 7:30 wekte de Iphone ons.
Na het ontbijt verder op weg lands de Rijn, de omgeving was prachtig, fraaie hellingen aan beide kanten met vaak wijnbouw (volgens ons veel handwerk op die hellingen, dat zal je in de prijs ook wel merken), de route het eerste stuk wat minder - je fietst deels langs een spoorlijn met daarnaast de autoweg. Overigens aan de overkant loopt ook nog een spoorlijn waar volgens ons (vrijwel) alleen goederentreinen rijden. We passeerden Bad Salzig, St. Goar, Bacharach (was Burt Bacharach daar geboren en welke songs schreef hij ondermeer?) naar Bingen, waar we de lunch nuttigden (broodjes tussen de middag kenden ze niet, dus keuze gevallen op soep voor de één en salade voor de ander). Op de heuvels veel kastelen en veel restaurants met Loreley Aussichte. Na Bingen verlieten we de Rijn.
Vlak na Bingen ontmoeten we twee andere Nederlanders ook vader en zoon, die op weg zijn naar Rome - een generatie jonger - de zoon had zijn eindexamen gedaan, Zij hadden op goede toerfietsen (zonder ondersteuning!) een flink tempo en legden per dag ook meer dan 100 km af - zij waren zaterdag uit Amsterdam vertrokken - wij vonden het knap!
Later op een heuveltje konden wij hen inhalen (even een tandje ondersteuning daarbij). Door een golvend landschap eindigden we in Nierstein, waar we morgen de Rijn met het zoveelste pont(je) gaan oversteken.