Eerste dag - Reisverslag uit Boxmeer, Nederland van Wim - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Boxmeer, Nederland van Wim - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: kieoom

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 Mei 2017 | Nederland, Boxmeer

Na een wat mindere nacht (toch de spanning?) heeft Tola mij naar Amersfoort gebracht. Even na 09.00 uur vertrokken we. Nog even langs René om ons daar te tonen. Na 500m kwam Jeroen tot de ontdekking dat hij zijn wielerhandschoenen had vergeten, Deze werden even later door Hanneke nagebracht. Via Leusdden langs Valleikanaal naar Elst. Langs de familie Onink (van de wintersport), maar daarvan was alleen Jeroen thuis. Het pontje de Rijn over richting Dodewaard (langs de kerncentrale - maar inderdaad een dode boel).
Even verder zagen we dat de Waabrug was afgesloten, dat was onduidelijk of dat de Waalbrug bij Lent-Nijmegen was of de Waalbrug bij de A50. Geen risico genomen, hier de brug maar over. Met 77km op de teller de lunch genoten in een lunchroom in Weurt. Een srukje door Nijmegen, de route door de Ooijpolder (helaas?) afgesneden. We rijden langs snel Duitsland langs Wyler. Door naar Gennep, waar we wilden pvernachten, maar de hotels in de buurt waren vol. In Boxmeer was wel een hotel vrij, waar we heen zijn gefietst - 115 km op de teller. Douche, een voedzame maaltijd, liggen we rozig maar voldaan op bed. Een beetje lezen, mailen, appen e.d. Ook even de route voor morgen bekeken, dan gaan we definitief Duitsland in.
Het weer viel gelukkig mee, even een regenbuitje, maar echt nat zijn we niet geworden. Wel de hele dag in korte broek maar wel met de windbreker.

• 21 Mei 2017 - 13:20

Ilse:

Voor een eerste dag zijn jullie er meteen flink van door gegaan met 117 km. op de teller.
    Flink hoor! Heel plezier vandaag und Gute Reise...